KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

hospital grade receptacle

Dutch translation: stopcontact voor ziekenhuisgebruik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hospital grade receptacle
Dutch translation:stopcontact voor ziekenhuisgebruik
Entered by: Evelyn Leenen-van Dijk

09:38 Feb 19, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: hospital grade receptacle
Dit is de context: Connect the device only to a three-wire, grounded, hospital grade receptacle.
Evelyn Leenen-van Dijk
Netherlands
stopcontact voor ziekenhuisgebruik
Explanation:
'Sluit het apparaat aan met behulp van een netsnoer met een betrouwbare beschermende aardgeleider op een geaard **stopcontact voor ziekenhuisgebruik**.'
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2stopcontact voor ziekenhuisgebruik
Antoinette Verburg
3hoogwaardig stopcontacthirselina


Discussion entries: 1





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
stopcontact voor ziekenhuisgebruik


Explanation:
'Sluit het apparaat aan met behulp van een netsnoer met een betrouwbare beschermende aardgeleider op een geaard **stopcontact voor ziekenhuisgebruik**.'


    Reference: http://www.innovision.dk/Files/Filer/PDFfiler/Manuals/Innoco...
Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 130

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
22 mins

agree  Jack den Haan
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hoogwaardig stopcontact


Explanation:
"hospital grade" kenmerkt de kwaliteit, niet de plaats van gebruik. In catalogi blijft deze term vaak in het Engels http://www.ratio.nl/Catalogus1.pdf

Dezelfde vraag is ook in het Frans gesteld en de vertaling was daar gewoon "fiable"
http://deu.proz.com/kudoz/993648

"In Engelse en met name Amerikaanse hifi bladen wordt wel eens gesproken high/hospital grade stopcontacten. Met andere woorden een hoogwaardig stopcontact." ...
hear.nl/forums/lofiversion/index.php/t3275.html

hirselina
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 39