KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

non-invasive

Dutch translation: niet-invasief/niet-invasieve


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-invasive
Dutch translation:niet-invasief/niet-invasieve
Entered by: Cora Bastiaansen

14:49 Mar 14, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / pain treatment
English term or phrase: non-invasive
Context:
...the study of heart rate variability is a powerful, objective and NON-INVASIVE tool to explore the dynamic interactions between physiological, mental, emotional and behavioural processes.
Cora Bastiaansen
Netherlands
niet-invasief/niet-invasieve
Explanation:
Veel gebruikt

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-03-14 15:10:04 GMT)
--------------------------------------------------

Correctie op mijn antwoord aan Vic: 'niet-belastend' is niet letterlijk, maar het wordt wél gebruikt voor niet-belastende handelingen, die bijna altijd buiten het lichaam blijven. Dat laatste is wel letterlijk, maar dus niet altijd waar.
Selected response from:

José Gralike
Netherlands
Grading comment
Bedankt, allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4niet-invasief/niet-invasieve
José Gralike
4 +3niet-invasiefHarry Borsje
3 +1niet-invasiefRoos Kolkena


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
niet-invasief


Explanation:
;-)


    Reference: http://www.exo.science.ru.nl/bronnen/biologie/prendiagnostie...
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 85

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg: nou en of
2 mins

agree  ilse van haneghem: Je was net zo snel als José, dus daarom deze voor jou!
3 mins

agree  vixen
40 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
niet-invasief


Explanation:
http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschrift_gezondheid/sante_p...

Roos Kolkena
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg: en ook dit is correct
1 min

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
niet-invasief/niet-invasieve


Explanation:
Veel gebruikt

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-03-14 15:10:04 GMT)
--------------------------------------------------

Correctie op mijn antwoord aan Vic: 'niet-belastend' is niet letterlijk, maar het wordt wél gebruikt voor niet-belastende handelingen, die bijna altijd buiten het lichaam blijven. Dat laatste is wel letterlijk, maar dus niet altijd waar.

José Gralike
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt, allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: wat je zegt
0 min

agree  Judith Verschuren: inderdaad
1 min

agree  Antoinette Verburg: zo is dat (maar waarom geen referentie?)
1 min
  -> Omdat ik alleen de verplichte vakken had ingevuld. Ik gebruik het woord geregeld en realiseerde me niet dat er bewijs bij hoort. Ik beloof beterschap ;-)

agree  vic voskuil: ...en gewoon uitwendig dan?//ah, dank je voor de uitleg :)
3 mins
  -> is het vaak ook, letterlijk is het 'niet belastend'.