KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

direction of treatment modalities

Dutch translation: (het soort) behandelmethoden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:direction of treatment modalities
Dutch translation:(het soort) behandelmethoden
Entered by: Inge Dijkstra

10:56 Mar 23, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / lichamelijk onderzoek t.b.v. vaststellen van fibromyalgie
English term or phrase: direction of treatment modalities
A standardized examination procedure enhances the reliability of survey site reporting, interobserver reproducibility, the comparability of research studies and the direction of treatment modalities.
Debbie van Hardeveld
(het soort) behandelmethoden
Explanation:
Misschien is dit iets?
Selected response from:

Inge Dijkstra
Netherlands
Grading comment
Bedankt Inge!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4het sturen van de behandeling(smethoden)
Tina Vonhof
3 +1(het soort) behandelmethoden
Inge Dijkstra
3vaststellen behandelingswijzen
Hilde Hoven
3indiceren voor behandelmethodenRoos Kolkena


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(het soort) behandelmethoden


Explanation:
Misschien is dit iets?

Inge Dijkstra
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bedankt Inge!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Of letterlijker: de richting van behandelingsmodaliteiten? Best wat googles te vinden voor die modaliteiten...
1 hr
  -> bedankt, Jack! En behandelingsmodaliteiten: akkoord, maar richting, dat lijkt me iets te letterlijk ;-)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
indiceren voor behandelmethoden


Explanation:
"to direct" in de betekenis van: toewijzen aan, bepalen
ook kan: (vergroot de betrouwbaarheid van......... )de indicatiestelling voor/ de keuze voor behandelmethoden

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-03-23 14:02:49 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.han.nl/restyle/fl/shsao/folders/FI_Beroep_be01_vt...

Roos Kolkena
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 54

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het sturen van de behandeling(smethoden)


Explanation:
Direction here comes from the verb 'to direct'.


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-03-23 15:49:30 GMT)
--------------------------------------------------

Sample sentence:
In feite zijn alle conventionele maten van ‘astmacontrole’ zoals..... minder gevoelige maten voor luchtweginflammatie en als dusdanig suboptimale instrumenten in het sturen van de behandeling met ICS.


    Reference: http://www.astmafonds.nl/content.jsp?wid=5086&objectid=5945
Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vaststellen behandelingswijzen


Explanation:
ook een idee.

Hilde Hoven
New Zealand
Native speaker of: Native in DutchDutch