KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

nuchal ridge

Dutch translation: onderrand van de schedel aan beide kanten van de wervelkolom


08:34 Mar 26, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / lichamelijk onderzoek t.b.v. vaststellen van fibromyalgie
English term or phrase: nuchal ridge
Move the examining thumb up midline of the neck to
the nuchal ridge, then lateral one thumb width in the insertion of the suboccipital muscles on the occiput.
Debbie van Hardeveld
Dutch translation:onderrand van de schedel aan beide kanten van de wervelkolom
Explanation:
zie ook http://www.fmaware.org/doctor/tenderpt.htm voor een plaatje
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Bedankt Jaqueline!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4onderrand van de schedel aan beide kanten van de wervelkolom
Jacqueline van der Spek
3nekplooi
Els Spin


Discussion entries: 4





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nekplooi


Explanation:
Er staat hier op de universiteit een huisarts over mijn schouder mee te kijken, en dit is wat hij zegt!

Els Spin
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 6
Notes to answerer
Asker: Via google vind ik het volgende: "De nekplooi is een dun vochtlaagje onder de huid in de nekregio." Wat in dit geval met nuchal ridge bedoeld wordt is volgens mij dat deel van de schedel dat je als eerste voelt als je langs je ruggegraat omhoog gaat. Ik dacht eerst iets van nekrif of nekkam, maar dat levert via google weinig op.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onderrand van de schedel aan beide kanten van de wervelkolom


Explanation:
zie ook http://www.fmaware.org/doctor/tenderpt.htm voor een plaatje


    Reference: http://www.fmaware.org/doctor/tenderpt.htm
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 62
Grading comment
Bedankt Jaqueline!