KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

exanthematic systemic disease

Dutch translation: exanthematische systemische ziekte


12:42 Oct 22, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / disease
English term or phrase: exanthematic systemic disease
Dat is de tweede en laatste ziekte.

Bij voorbaat dank voor de tips
Judith Verschuren
Dutch translation:exanthematische systemische ziekte
Explanation:
Ik zou het direct vertalen, "exanthematisch" staat gewoon in de Pinkhof. "systemische ziekte (gepaard) met exantheem" kan ook.
Selected response from:

Titia Meesters
Grading comment
hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1exanthematische systemische ziekte
Titia Meesters
4systemische aandoening met exantheem (evt. exanthemateuze systemische aandoening...)
Ron Willems


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
exanthematische systemische ziekte


Explanation:
Ik zou het direct vertalen, "exanthematisch" staat gewoon in de Pinkhof. "systemische ziekte (gepaard) met exantheem" kan ook.

Titia Meesters
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 60
Grading comment
hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: ha, je was sneller :-) -- al geeft exanthemateuze wel bijna 4x meer googels dan exanthematische...
3 mins
  -> ... dat is weer eens het verschil tussen woordenboek en praktijk, blijkbaar is de praktijk hier anders dan de Pinkhof voorschrijft ;)

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
systemische aandoening met exantheem (evt. exanthemateuze systemische aandoening...)


Explanation:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Exantheem

http://nl.wikipedia.org/wiki/Acute_gegeneraliseerde_exanthem...

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 161