KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

stitching gap

Dutch translation: naadafstand


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stitching gap
Dutch translation:naadafstand
Entered by: Katrien De Clercq

21:02 Jan 17, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / radiologie
English term or phrase: stitching gap
Dit gaat over een nieuwe software voor radiologie om een kwaliteitscontrole uit te voeren van in cijfers omgezette röntgenstralen (als jullie begrijpen wat ik bedoel, want ik snap het zelf niet goed!). Ik ben de tekst aan het nalezen en kom een aantal keer "stitching gap" tegen. De vertaler/vertaalster heeft dit omgezet als "koppelingslijn": "Selecting the Full Leg Full Spine exposure type for identifying images helps reducing the width of the stitching gap for composed images" - "The Full Leg Full Spine stitching function can still be used (without 'reduced stitching gap'-feature however), even if the Full Leg Full Spine exposure type is NOT selected for a certain image."

Het heeft waarschijnlijk iets met samengestelde beelden te maken, maar hoe dit moet worden vertaald...

Katrien
Katrien De Clercq
naadafstand
Explanation:
Zo heet het bij lassen en fotograferen
Selected response from:

Óscar Delgado Gosálvez
United States
Grading comment
Ik heb toch maar voor dit antwoord gekozen! Bedankt aan iedereen voor het meedenken!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gebrek aan overlap
Lianne van de Ven
4naadafstand
Óscar Delgado Gosálvez
3tussenruimtePatric Rolsma


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gebrek aan overlap


Explanation:
Het gaat om het verminderen van het tekort in overlap tussen de verschillende opnames. Ik kan niet op een andere term komen.
...helpt het gebrek aan overlap in samengestelde foto's te verminderen...


Lianne van de Ven
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 101

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tussenruimte


Explanation:
Dit heeft denk ik te maken met de ruimte tussen de verschillende opnames.

Patric Rolsma
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
naadafstand


Explanation:
Zo heet het bij lassen en fotograferen

Óscar Delgado Gosálvez
United States
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik heb toch maar voor dit antwoord gekozen! Bedankt aan iedereen voor het meedenken!