KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

Less plunger force required

Dutch translation: (injectie) vereist minder kracht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Less plunger force required
Dutch translation:(injectie) vereist minder kracht
Entered by: Sindy Cremer

22:13 Jul 2, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Diabetes
English term or phrase: Less plunger force required
Term gebruikt in het kader van een bepaald type insulinepen (kennelijk 'gebruiksvriendelijker' (en waarschijnlijk minder pijnlijk) dan andere soorten pennen).

't Is duidelijk wat hier bedoeld wordt, maar ik kan geen goede (bondige) vertaling bedenken.

Helaas niet meer context (survey).

Veel dank alvast!
Sindy Cremer
er is minder kracht nodig om te injecteren
Explanation:
:o)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-02 23:32:58 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.memo-mail.nl/product_info.php?cPath=23&products_...

Q.E.D.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Dank voor alle input, bewijst wederom de kracht van dit forum!
Ik heb gekozen voor "injectie vereist minder kracht", paste uitstekend in de rest van de tekst; ik hoop dat iedereen zich erin kan vinden dat de punten toch naar Sven gaan !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4er is minder kracht nodig om te injecteren
Sven Petersson
5minder injectiekracht nodig
Marieke van Duinen
3gebruiker hoeft minder hard te duwen
Henk Peelen
3 -1minder zuigkracht nodig
Lianne van de Ven


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
less plunger force required
minder zuigkracht nodig


Explanation:
Movement of the plunger in a proximal direction draws fluid into the lumen of the needle cannula and into the chamber.
http://www.patentstorm.us/patents/5308341/description.html
Het is maar een gok, want ik kan geen treffers voor zuigkracht vinden, maar evenmin voor "plunger force." Overigens is het mij uit wat je zegt ook niet zo duidelijk wat er bedoeld wordt....

Lianne van de Ven
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 101
Notes to answerer
Asker: Helaas heb ik niet meer context, Lianne, maar dit komt een heel eind in de richting, denk ik, dank je wel!

Asker: Maar toch bedankt voor de input Lianne!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Wrong way; see my answer!
54 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
less plunger force required
er is minder kracht nodig om te injecteren


Explanation:
:o)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-02 23:32:58 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.memo-mail.nl/product_info.php?cPath=23&products_...

Q.E.D.

Sven Petersson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 10
Grading comment
Dank voor alle input, bewijst wederom de kracht van dit forum!
Ik heb gekozen voor "injectie vereist minder kracht", paste uitstekend in de rest van de tekst; ik hoop dat iedereen zich erin kan vinden dat de punten toch naar Sven gaan !
Notes to answerer
Asker: Makes total sense; bij zuigkracht had ik toch al een tegenstrijdig gevoel: "insuline gaat er immers IN..."!?! Veel dank!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: yes, that makes more sense.
8 mins
  -> Thank you very much!

agree  Ron Willems: ja, of eventueel "injectie vereist minder kracht"
8 hrs
  -> Thank you very much!

agree  Jan Willem van Dormolen
8 hrs
  -> Thank you very much!

agree  Henk Peelen: "injectie vereist minder kracht" vind ik ook mooi
11 hrs
  -> So do I.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
less plunger force required
gebruiker hoeft minder hard te duwen


Explanation:
minder spuitkracht nodig

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
less plunger force required
minder injectiekracht nodig


Explanation:
injectiekracht is een bekend begrip bij het gebruik van insulinepennen:

In een recent onderzoek is aangetoond dat er voor de SoloSTAR® 31% minder injectiekracht nodig is dan voor de
Novo Nordisk FlexPen®


    Reference: http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=12893
    Reference: http://www.aventis.nl/live/nl/medias/200F3EB2-BB96-438F-942C...
Marieke van Duinen
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch