KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

cross-linked

Dutch translation: er kunnen kruisverbanden worden gelegd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cross-linked
Dutch translation:er kunnen kruisverbanden worden gelegd
Entered by: Katrien De Clercq

19:51 Feb 9, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Gewichtsverlies
English term or phrase: cross-linked
Dit gaat over een onderzoek naar gewichtsverlies. "All questions can be cross linked with BMI, age, children, region etc." Hoe zouden jullie dit hier vertalen? De vraag werd al eens gesteld op ProZ, maar ik denk niet dat de gemiddelde mens zal begrijpen waarover het gaat als ik "cross-linked" in het Nederlands laat staan...

Bedankt!

Katrien
Katrien De Clercq
kruisverbanden
Explanation:
Er kunnen kruisverbanden worden gelegd tussen al deze vragen en ...
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +10kruisverbanden
Ron Willems
3 +2in verband brengen met
Elma de Jong
3 +1worden beïnvloed door ... en vice versaFilip Lagey
3staan onderling in relatie metdrsanita
1correleren, samenhang bepalen met
Henk Peelen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +10
kruisverbanden


Explanation:
Er kunnen kruisverbanden worden gelegd tussen al deze vragen en ...

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 161
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sindy Cremer
1 min

agree  inge kinget: ik zag ook ergens "vernet" als vertaling?
4 mins

agree  Peter van der Hoek: Lijkt me duidelijk!
9 mins

agree  katja van hellemond
15 mins

agree  Kitty Brussaard
2 hrs

agree  Henk Peelen
3 hrs

agree  analytical
12 hrs

agree  Erik Boers
12 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
12 hrs

agree  Sherefedin MUSTAFA
16 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
in verband brengen met


Explanation:
Niet echt letterlijk vertaald, maar als het gaat om een tekst die voor een breed publiek begrijpelijk moet zijn dan zou ik het denk ik zo oplossen. Als het echt letterlijk moet zijn, dan zou ik voor de oplossing van Ron kiezen.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
3 hrs
  -> Dank je Henk!

agree  frameworks
11 hrs
  -> Bedankt frameworks!

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
worden beïnvloed door ... en vice versa


Explanation:
"(De antwoorden op) al deze vragen worden beïnvloed door ... en vice versa"

Filip Lagey
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
correleren, samenhang bepalen met


Explanation:
All questions can be cross linked with BMI, age, children, region etc.
=
Voor iedere vraag kunt u de samenhang bepalen met lichaamsgewichtindex(?), leeftijd, kinderen, regio et cetera.

Iedere vraag kunt u correleren met lichaamsgewichtindex(?), leeftijd, kinderen, regio et cetera.

Voor iedere vraag kunt u in correlatie brengen met lichaamsgewichtindex(?), leeftijd, kinderen, regio et cetera.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
staan onderling in relatie met


Explanation:
Bij het nader bestuderen en verklaren van bepaalde vraagstukken dienen telkens andere daarmee samenhangende aspecten betrokken te worden. Ze zijn daar niet los van te zien en staan daar dus mee in onderlinge relatie.

drsanita
Specializes in field
Native speaker of: Dutch