KudoZ home » English to Dutch » Metallurgy / Casting

stray flash

Dutch translation: verspreide putten en bramen (scheurtjes)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stray flash
Dutch translation:verspreide putten en bramen (scheurtjes)
Entered by: 11thmuse

13:57 Aug 7, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting / NDO (MT)
English term or phrase: stray flash
Ook een oppervlakteonvolkomenheid

Stray flash: Not permitted. shall be removed, e.g. by grinding plus MT or PT or ensure that no crack is left
............: niet toegelaten. Moeten worden verwijderd, b.v. door slijpen + MT + PT om te verzekeren dat geen scheut is achtergebleven.

Ik kom hier niet uit, en de verwantschap met mijn volgende vraag over een ander "flash" maakt het er niet beter op
Leo te Braake | dutCHem
verspreide putten en bramen (scheurtjes)
Explanation:
stray = verspreid
flash = braam, naad
Selected response from:

11thmuse
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2verspreide putten en bramen (scheurtjes)
11thmuse
2vonksporen; (lasvinnen ???)
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
vonksporen; (lasvinnen ???)


Explanation:
zou ik zeggen.

Metallurgy:
flash annealing = snel uitgloeien
flash butt welding = vonkstuiklassen
flash gutter braamholte
flash line= braamrand
flash plating = braamrand
flash removal = braamverwijdering
flash roasting = verbrandingsontzwaveling
flashes = walsnaden
flashback = inslaan van een brander
flash = baard, bezweken gietvorm, lasvin, uitloopplaat
residual flash = braamrest


beetje veel, maar misschien bruikbaar bij die andere flitsende vraag van je

mt, pt = manual / power tooling, maar dat wist je tuurlijk wel.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-07 15:09:05 (GMT)
--------------------------------------------------

dat testing zou je in eerste instantie misschien verwachten bij niet-destructief onderzoek, maar bij het bijpoetsen van het oppervlak lijkt (machinaal) bewerken (slijpen en draaien) me van toepassing.

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
verspreide putten en bramen (scheurtjes)


Explanation:
stray = verspreid
flash = braam, naad

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4