KudoZ home » English to Dutch » Military / Defense

US Marines - US Navy

Dutch translation: mariniers - marine


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:US Marines - US Navy
Dutch translation:mariniers - marine
Entered by: Hester Eymers

18:25 May 18, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Military / Defense
English term or phrase: US Marines - US Navy
De termen komen uit een statistisch overzicht van ingezette troepen tijdens de Korea-oorlog. Wie weet het verschil tussen deze Amerikaanse legeronderdelen? In het woordenboek vind ik voor beide termen marine, maar wellicht zijn "marines" commando's?
Hester Eymers
Netherlands
mariniers - marine
Explanation:
marines zijn de mariniers/commando's
navy is de marine
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Iedereen bedankt voor het meedenken. Marines zijn inderdaad geen commando's, zoals Fred ten Berge opmerkte, dat zijn de Green Barets of Special Forces.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6mariniers - marineLinda Ferwerda
5Don't translate
Kate Hudson


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
us marines - us navy
mariniers - marine


Explanation:
marines zijn de mariniers/commando's
navy is de marine

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Iedereen bedankt voor het meedenken. Marines zijn inderdaad geen commando's, zoals Fred ten Berge opmerkte, dat zijn de Green Barets of Special Forces.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Vergelijkbaar met de Nederlandse situatie dus...
5 mins

agree  Henk Peelen
14 mins

disagree  Ballistic: Onvertaald laten!
37 mins

agree  Paul Peeraerts
1 hr

agree  Ljiljana Malovic: in alle Nederl. en Belg. kranten en in de media wordt geschreven en gesproken over VS mariniers/VS marine, zelfs in de officiele documenten van het Instituut Clingendael. http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=videoaudio.details...
1 hr

agree  Anthony Michils
2 hrs

agree  Fred ten Berge: Allesbehalve "commando's"!! Dat zijn leden van de landmacht (groene baretten)!
3 hrs

agree  Friso Holtkamp
12 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
14 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
us marines - us navy
Don't translate


Explanation:
Don't translate please!

Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: Wat gaan we nou krijgen? Mogen tandartsen de enigen zijn die de kroon op hun werk anderen in de mond leggen? Wij moeten ook nog een aantal jaren actief zijn voor we met pensioen gaan, hoor! -> Ben nu helemaal gerustgesteld!
1 hr
  -> It's just that this is an official name in a historical context.

neutral  Fred ten Berge: fully agree with Henk
3 hrs