KudoZ home » English to Dutch » Music

swing quantisation

Dutch translation: kwantisatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:swing quantisation
Dutch translation:kwantisatie
Entered by: Herman te Loo

08:23 Nov 6, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Music
English term or phrase: swing quantisation
A legendary timing engine provides rock-solid straight and swing quantisation, and a wealth of MIDI production tools lets you edit performance characteristics for each region independently while monitoring the results in real time.
Harris Couwenberg
Netherlands
kwantisatie
Explanation:
Dit vindt plaats bij het digitaliseren van analoge signalen.
Selected response from:

Herman te Loo
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kwantisatie
Herman te Loo
3zwingende maataanpassing
Gerard de Noord
3swing kwantisering
Roeland


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kwantisatie


Explanation:
Dit vindt plaats bij het digitaliseren van analoge signalen.


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantisatie
Herman te Loo
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
swing kwantisering


Explanation:
kun je direct (bijna) zo laten staan, strikte en swing kwantisering.
Voor een paar termen, zie de link hieronder.


    Reference: http://www.musicad.nl/nl/help
Roeland
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zwingende maataanpassing


Explanation:
Strakke of zwingende maataanpassing. Ik heb geen enkel bewijs maar we hebben het hier over MIDI en niet over 21e-eeuwse technologie. Als eigenaar van een van de grootste MIDI-KAR-karaokeverzamelingen van Nederland durf ik te stellen dat we er hier geen quanten of kwantums bij hoeven te slepen.

Stel je voor: je speelt een stukje in op je keyboard en bekijkt het resulterende MIDI-bestand of de bladmuziek die dat oplevert. Je schrikt je rot: er zijn overal minipauzes en kleine nootjes ingevoegd, omdat je niet in de maat hebt gespeeld. Je kunt er dan voor kiezen om de troep op te ruimen door middel van Strakke maataanpassing of Zwingende maataanpassing.

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch