KudoZ home » English to Dutch » Music

God rest ye

Dutch translation: God zij met u


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:God rest ye
Dutch translation:God zij met u
Entered by: vixen

12:59 Mar 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Music
English term or phrase: God rest ye
Dit is blijkbaar de titel van een liedje, maar ik moet het in mijn vertaling wel vertalen, anders houdt het echt geen steek. Dit is een kerstfilm. Kan ik volgens jullie iets gebruiken als: God behoede je?

God rest ye, merry gentlemen.
De Facto
God zij met u
Explanation:
is een mogelijke vertaling.

Voor de tekst en de melodie van deze beroemde Christmas Carol, zie onderstaande link.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1God zij met u
vixen
4 +1God geve u rust
Herman te Loo
4God behoede je
Evert DELOOF-SYS
2 +1de vrede van God zij met u
Henk Peelen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
God zij met u


Explanation:
is een mogelijke vertaling.

Voor de tekst en de melodie van deze beroemde Christmas Carol, zie onderstaande link.


    Reference: http://www.cvc.org/christmas/godrestye.htm
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank je!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: ook dat kan, uiteraard
28 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
god rest ye
God behoede je


Explanation:
En waarom niet, Sandra?

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
God geve u rust


Explanation:
Het is een wat archaïsche constructie, want het lied is natuurlijk oud. De volledige tekst is op onderstaande link te vinden.


    Reference: http://www.chebucto.ns.ca/~av359/xmas/carols/godrest.html
Herman te Loo
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: en dat ook :)
26 mins

21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
de vrede van God zij met u


Explanation:
vrede en rust gaan hand in hand.

Internetreferentie:
de vrede van God zij met U.


    Reference: http://clubnet.zeelandnet.nl/laetare/liederen/vredevangod.ht...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: en dat ook al :)
18 mins