KudoZ home » English to Dutch » Nutrition

High Oleic Sunflower Base

Dutch translation: op basis van zonnebloemolie met een hoog gehalte aan enkelvoudig onverzadigde vetzuren


19:37 Aug 12, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Nutrition / biochemicals
English term or phrase: High Oleic Sunflower Base
*High Oleic Sunflower Base*: High Oleic Sunflower Oil,Cereal Solids,Sodium Caseinate,

Als ingredient in een proteineshake.

TIA,
Iris
Iris70
Dutch translation:op basis van zonnebloemolie met een hoog gehalte aan enkelvoudig onverzadigde vetzuren
Explanation:
Zie de website hieronder, daar staat:
"What is High Oleic Sunflower Oil?
High oleic sunflower oil is specialty oil with high oleic (monounsaturated) levels. It must be at least 77% monounsaturated to meet product descriptions."
Oleic is dus enkelvoudig onverzadigd.


--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 59 mins (2004-08-13 07:36:46 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, URL vergeten te melden: http://www.sunflowernsa.com/oil/default.asp?contentID=168
Selected response from:

FionaT
Netherlands
Grading comment
Ja! Dat is 'm. Bedankt Fiona
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1op basis van zonnebloemolie met een hoog gehalte aan enkelvoudig onverzadigde vetzurenFionaT
4voornamelijk op basis van zonnebloemolieTon Remkes
2op basis van (energie)rijke zonnebloemolie
Anthony Michils


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
high oleic sunflower base
op basis van (energie)rijke zonnebloemolie


Explanation:
It's a bit of a wild guess. 'High oleic' vind je ook terug in het Nederlands.

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ton Remkes: Grotendeels correct. Helaas is dat '(energie)rijke' too much "of a wild guess".
6 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
high oleic sunflower base
voornamelijk op basis van zonnebloemolie


Explanation:
'high' heeft hier vrijwel zeker betrekking op het percentage zonnebloemolie.
Deze betiteling heeft een hoge promotionele waarde.
Zonnebloemolie bestaat grotendeels uit 'meervoudig onverzadigde' vetten.
Dit zijn 'gezonde' [<-- letterlijk en figuurlijk!] vetten die bijv. cholesterolverlagend kunnen werken.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 30 mins (2004-08-13 03:07:23 GMT)
--------------------------------------------------

Alternatieven voor \'voornamelijk\' zijn er overvloedig:
grotendeels
voor het grootste deel
enz.

Veel succes met deze eiwitrijke \'gezonde!\' shake!

Ton Remkes
Native speaker of: Native in DutchDutch

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
high oleic sunflower base
op basis van zonnebloemolie met een hoog gehalte aan enkelvoudig onverzadigde vetzuren


Explanation:
Zie de website hieronder, daar staat:
"What is High Oleic Sunflower Oil?
High oleic sunflower oil is specialty oil with high oleic (monounsaturated) levels. It must be at least 77% monounsaturated to meet product descriptions."
Oleic is dus enkelvoudig onverzadigd.


--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 59 mins (2004-08-13 07:36:46 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, URL vergeten te melden: http://www.sunflowernsa.com/oil/default.asp?contentID=168

FionaT
Netherlands
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ja! Dat is 'm. Bedankt Fiona

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
3 hrs