KudoZ home » English to Dutch » Other

eyewear

Dutch translation: brillen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:eyewear
Dutch translation:brillen
Entered by: Michaël Temmerman

10:11 Feb 15, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Other
English term or phrase: eyewear
Hoe kan je dit in het Nederlands zeggen?
Moet je dit omschrijven (brillen/lenzen)?
Alvast bedankt voor jullie suggesties!
Michaël Temmerman
Costa Rica
brillen
Explanation:
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=eyewear&sa=N&tab=wi
Selected response from:

xxxXX789
Netherlands
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6brillenxxxXX789
3 +2brillenmodexxxAnneke Panel
3visuele hulpmiddelen
Henk Peelen


Discussion entries: 3





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
brillen


Explanation:
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=eyewear&sa=N&tab=wi

xxxXX789
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg: lijkt me in deze context prima (maar 100% confidence is wel een tikkie overdreven....)
25 mins

agree  Roeland: (zonne)brillen/ lenzen lijkt me passend in deze context
27 mins

agree  Sanmar: Brillen, kan betrekking hebben op zowel zonnebrillen als veiligheidsbrillen etc.
1 hr

agree  Erik Boers: Ik denk niet dat lenzen onder "eyewear" vallen. "Eyewear and contact lenses" geeft meer dan 90.000 hits!
1 hr

agree  Dennis Seine
4 hrs

agree  vixen
3 days14 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
brillenmode


Explanation:
Het light een beetje aan de context...

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Willemina Hagenauw: prima oplossing!
2 hrs

agree  xxxmariette: hieronder kan alles vallen, ook ski- en zonnebrillen
1 day22 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
visuele hulpmiddelen


Explanation:
wel erg officieel!
visuele ondersteuning
zichthulpmiddelen
zichtondersteuning

--------------------------------------------------
Note added at 2006-02-15 10:29:52 (GMT)
--------------------------------------------------

Anders zou ik zeggen:
brillen / lenzen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 125