KudoZ home » English to Dutch » Other

hot/cold fix

Dutch translation: koude/warme fix


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hot/cold fix
Dutch translation:koude/warme fix
Entered by: Linda Ferwerda

11:57 Aug 15, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Other / GPS-navigatie
English term or phrase: hot/cold fix
Kan iemand me duidelijk uitleggen (in het NL) wat deze termen inhouden? Met fix wordt de locatiebepaling bedoeld, maar het hot en cold kan ik niet plaatsen. Ook via Google kom ik er niet uit.

Hot fix binnen 1 seconde
Cold fix binnen 42 seconden
Linda Ferwerda
koude/warme fix
Explanation:
Een koude fix is wanneer er posities en tijd opgehaald moeten
worden en een warme fix hoeft alleen de posities op te halen.

Google maar op koude / warme fix. Genoeg hits.
Selected response from:

xxxAnneke Panel
Netherlands
Grading comment
Duidelijk! Dank je wel.

Groeten,

Linda
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2koude/warme fixxxxAnneke Panel
3 -1snelle / exacte plaatsbepaling
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
koude/warme fix


Explanation:
Een koude fix is wanneer er posities en tijd opgehaald moeten
worden en een warme fix hoeft alleen de posities op te halen.

Google maar op koude / warme fix. Genoeg hits.

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Duidelijk! Dank je wel.

Groeten,

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roeland
1 hr

agree  Maleen Hof: Bij een cold fix gebruikt het systeem geen informatie uit het geheugen (moet dus meer gegevens ophalen). Bij een hot fix gebruikt het systeem wel gegevens uit het geheugen, bv bij het uitgaan van een tunnel als het signaal wegvalt.
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
snelle / exacte plaatsbepaling


Explanation:
Wat is erger dan letterlijk Engelse termen overnemen? Ze letterlijk vertalen en dan overnemen?
Een koude fix, wat is dat in vredesnaam? Daar maakt toch niemand chocola van?
Een fix is een plaatsbepaling. Bij een cold fix is die nog niet volledig (maar wel snel), bij een hot fix heb je alle gegevens precies.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 46

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Harry Borsje: verkeerd interpreteren is net zo erg als niet vertalen ;-) [een cold fix is een plaatsbepaling zonder enige voorkennis over je mogelijke locatie op deze aardkloot (dat duurt dus lang), maar de uiteindelijke plaatsbepaling is altijd even (on)nauwkeurig]
2 hrs