KudoZ home » English to Dutch » Other

html integrator

Dutch translation: html-integrator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:html integrator
Dutch translation:html-integrator
Entered by: Evert DELOOF-SYS

11:17 Mar 10, 2002
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: html integrator
Wordt het in correct Nederlands zo geschreven: "html-integrator" of moet het met hoofdletters zijn?
Rietje
html-integrator
Explanation:
geen hoofdletters (cfr. cd-rom,...);

Volgens het 'Groene Boekje' krijgen veelgebruikte afkortingen geen hoofdletters
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1html-integrator
Evert DELOOF-SYS
4HTML-integratorKarel Theys


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
html-integrator


Explanation:
geen hoofdletters (cfr. cd-rom,...);

Volgens het 'Groene Boekje' krijgen veelgebruikte afkortingen geen hoofdletters

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joeky janusch
20 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
HTML-integrator


Explanation:
Op het internet lijkt HTML veel meer voor te komen dan html. Niet dat het daarom correct zou zijn, maar ik vind hoofdletters wel veel gemakkelijker te lezen.
De websites onder "referenties" vind ik wel betrouwbaar.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-10 11:42:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Ook het Woordenboek Automatisering (PBNA) vermeldt alle afkortingen i.v.m. informatica met hoofdletters.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-10 11:48:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook nog het Grammaticaal Compendium in Van Dale Hedendaags Nederlands bij Afkortingen en Letterwoorden


    Reference: http://www.dsdelft.nl/html/
    Reference: http://html.pagina.nl/
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207