KudoZ home » English to Dutch » Other

double chocolate cakebars

Dutch translation: chocoladerepen met stukjes chocola


19:38 Mar 13, 2002
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: double chocolate cakebars
Dit zijn chocoladecakerepen met chocolate chips erin, derhalve double. Enig idee wat we hier in het Nederlands van maken?
Willemina Hagenauw
Dutch translation:chocoladerepen met stukjes chocola
Explanation:
zo is er ook chocolade-ijs met stukjes chocola. Soms zie je ook wel "met echte stukjes chocola". Dit in tegenstelling tot plastic stukjes? :)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-13 19:52:26 (GMT)
--------------------------------------------------

bij nader inzien geloof ik dat ze het eerder over \"stukjes echte chocola\" hebben dan over \"echte stukjes chocola\"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-13 20:40:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik denk inderdaad net als Mirror dat het \"chocoladecakerepen met stukjes (echte) chocola) moet worden. Zoiets als de \"Yes\". Kortom: een gebakje in een pakje...
Selected response from:

Massimo Lencioni
Grading comment
Wat heerlijk om te zien dat iedereen zich vol goede moed op de chocolade stortte! Hartelijk dank voor alle suggesties. Ik heb er chocoladecakejes met stukjes chocola van gemaakt. Derhave gaan de punten deze kant uit! Bedankt nogmaals! Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4chocoladerepen met stukjes chocola
Massimo Lencioni
4chocolade choco cakejes
Ellemiek Drucker
3Brownierepen
Antoinette Verburg


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chocoladerepen met stukjes chocola


Explanation:
zo is er ook chocolade-ijs met stukjes chocola. Soms zie je ook wel "met echte stukjes chocola". Dit in tegenstelling tot plastic stukjes? :)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-13 19:52:26 (GMT)
--------------------------------------------------

bij nader inzien geloof ik dat ze het eerder over \"stukjes echte chocola\" hebben dan over \"echte stukjes chocola\"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-13 20:40:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik denk inderdaad net als Mirror dat het \"chocoladecakerepen met stukjes (echte) chocola) moet worden. Zoiets als de \"Yes\". Kortom: een gebakje in een pakje...

Massimo Lencioni
Native speaker of: Italian
PRO pts in pair: 60
Grading comment
Wat heerlijk om te zien dat iedereen zich vol goede moed op de chocolade stortte! Hartelijk dank voor alle suggesties. Ik heb er chocoladecakejes met stukjes chocola van gemaakt. Derhave gaan de punten deze kant uit! Bedankt nogmaals! Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Thijs van Dorssen: Een chocoladereep met stukjes chocolade? Het probleem zit hier in de 'cakebar'.
20 mins
  -> ja julie hebben gelijk, het lijken mij ook geen chocoladerepen, er zal ook wel iets cakerigs in zitten

neutral  Antoinette Verburg: Zonder het element 'cake' moet ik bij 'chocoladerepen' eigenlijk denken aan de 'gewone' chocoladerepen (Verkade etc.). Dus misschien toch maar 'chocoladeCAKErepen met ... ' etc.? Wordt wel een hele mond vol... letterlijk en figuurlijk....
24 mins
  -> het doet me denken aan die Yes-repen (van die reclame met die omkieperende auto...da's lekker)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chocolade choco cakejes


Explanation:
Hoi Willemina,

Wat een smakelijke onderwerpen vanavond :-)

Ik vond het volgende :
Double Choc cake
De kruin is opengebarsten alsof de cake het volume aan chocolade niet langer kan beteugelen. Chocolade is de belangrijkste groeismaak. Vandaar de Double Choc cake. Met de overdaad van een prima donna, want de speciale mix bevat een ongekend hoog gehalte cacao en stukjes chocolade. In combinatie met de geringe vochtabsorptie en diepbruine kleur is het eindproduct onweerstaanbaar: een zachte spekkige cake met een fantastische smaak!
http://www.zeelandia.nl/producten/main-doublechoc.html

Zoals ze hier hebben gedaan zou je ervoor kunnen kiezen om het niet te vertalen (ipv bar, dan wel reep/cakeje)

Als je er toch iets nederlands van wil bakken (!) krijg je al gauw de optie die de collega's al noemden:
Chocolade cake repen met stukjes chocolade

Of wat denk je van :
chocolade choco cakejes

Succes ermee!
Ellemiek


Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Brownierepen


Explanation:
Brownies zijn chocoladecakejes die vaak (maar helaas niet altijd!) stukjes chocolade bevatten (zie referentie), en die ook in Nederland ook onder die naam worden verkocht. Vandaar dit (lekker korte) voorstel, dat je misschien op een idee brengt.


    Reference: http://www.kitchenlink.com/cgi/public_frames?page=qbbrownies
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ellemiek Drucker: het is wel lekker kort gezegd, dus als er een pakkende naam moet komen is dit een optie, maar imho is een browniereep toch echt wat anders dan een double choc cake bar (cake is veel luchtiger dan brownies)
1 hr
  -> Tja, het blijft behelpen inderdaad.....