KudoZ home » English to Dutch » Other

imagery

Dutch translation: voorstellingswereld


07:59 Mar 21, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: imagery
Perception, mental imagery and reality discrimination in hallucinating and non-hallucinating schizophrenic patients
Rens Naeye
Dutch translation:voorstellingswereld
Explanation:
Divers hits op Google, en het eerste wat bij mij opkomt!
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Hartelijk bedankt, ik loop al een tijdje te denken wat de beste term is en dit zocht ik.

Rens Naeye
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1inbeelding
Nienke
4 +1voorstellingswereldLinda Ferwerda
4 -2waanbeelden
Björn Houben


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
waanbeelden


Explanation:
***

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: 'imagery' is m.i. veel neutraler... Het gaat hier immers ook om NON-hallucinating patients...
9 mins

disagree  Linda Ferwerda: is dit niet te negatief?
14 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
voorstellingswereld


Explanation:
Divers hits op Google, en het eerste wat bij mij opkomt!

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Hartelijk bedankt, ik loop al een tijdje te denken wat de beste term is en dit zocht ik.

Rens Naeye

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg
9 mins

disagree  joeky janusch: te zwak in deze context
1 hr

agree  Elisabeth Ghysels: volgens http://plato.stanford.edu/entries/mental-imagery/ is imagery niet meer en niet minder dan voorstellingswereld
3 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
inbeelding


Explanation:
Dat zou hier bedoeld kunnen worden, maar bij schizofrenie is er meestal sprake van 'wanen'.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joeky janusch
49 mins