KudoZ home » English to Dutch » Other

quarter of a million business

Dutch translation: een bedrijf met een omzet van een kwart miljoen


18:09 Mar 7, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Other
English term or phrase: quarter of a million business
xxx is a quarter of a million business, 25% of the international business.

Het kwartje valt bij mij even niet. Het gaat over een internationaal bedrijf, maar helaas...meer context is er niet.
Linda Ferwerda
Dutch translation:een bedrijf met een omzet van een kwart miljoen
Explanation:
Ik zou het meer beschrijven. De hele zin wordt dan:

xxx is een bedrijf met een omzet van een kwart miljoen, wat 25% is van de totale omzet van de multinational.
Selected response from:

Maleen Hof
Netherlands
Grading comment
Maleen, dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2een bedrijf met een omzet van een kwart miljoen
Maleen Hof
2business-unit?Sanmar
1niet-voor-punten
vic voskuil
12,5 ton bedrijf
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
niet-voor-punten


Explanation:
..want alleen om te testen of er een storing zit in de code van de daily digests.
Ik heb geen antwoord voor je, maar heb je al geprobeerd om dat bedrijf te googelen om in te schatten hoe groot ze precies zijn? Want een internationaal bedrijf van een kwart miljoen lijkt me wel wat magertjes...., kan me wel evt. voorstellen dat die kwart het inkomen is van de beschreven werknemer.

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
business-unit?


Explanation:
Zou het kunnen dat ze het hier over een business unit hebben met een omzet van 250,000 euro/dollar/pond? En dat dit een kwart/25% is van de omzet van de hele [internationale] multinational die dan een omzet van een miljoen zou hebben?


Sanmar
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
2,5 ton bedrijf


Explanation:
Ik denk ook dat ze zoiets bedoelen, een nationale tak van een internationaal bedrijf dat wereldwijd een miljoen omzet, waarbij de nationale afdeling 2,5 ton omzet. Dat die quarter en die 25% "gelijk" zijn, is toeval:
quarter of a million business = Het is een bedrijf met een omzet van 2,5 ton, en dat vertegenwoordigt een kwart van de wereldwijde omzet.


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 125

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
een bedrijf met een omzet van een kwart miljoen


Explanation:
Ik zou het meer beschrijven. De hele zin wordt dan:

xxx is een bedrijf met een omzet van een kwart miljoen, wat 25% is van de totale omzet van de multinational.

Maleen Hof
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Maleen, dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
25 mins
  -> Dankjewel

agree  Nicki de Kler
1 hr
  -> Dankjewel