KudoZ home » English to Dutch » Other

raising public awareness

Dutch translation: de bewustwording bij de mensen vergroten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:raising public awareness
Dutch translation:de bewustwording bij de mensen vergroten
Entered by: Jan Willem van Dormolen

10:39 Mar 27, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Other
English term or phrase: raising public awareness
Raise public awareness of poverty and injustice... increasing undertanding of the worldwide [etc]

Alles wat ik kan bedenken loopt uit op iets heel omslachtigs.... graag roep ik hierbij assistentie van collega's in!
Robert Avak
de bewustwording bij de mensen vergroten
Explanation:
Dit jargon vereist het woord 'bewustwording'.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days23 hrs (2007-03-30 09:47:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Een basklarinet.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank Jan Willem, van alle opties vond ik de jouwe de meest passende.....overigens is dat een basklarinet die jij vasthoudt?? of een contrabasklarinet!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4aandacht vestigen op...
vic voskuil
4 +2de bewustwording bij de mensen vergroten
Jan Willem van Dormolen
4het publiek/de bevolking... sensibiliseren
Michaël Temmerman
3het vergroten van publiek bewustzijnSan Barto
3het grote publiek wijzen op het bestaan vanFunambule


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het vergroten van publiek bewustzijn


Explanation:
see Google

San Barto
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
aandacht vestigen op...


Explanation:
of "mensen bewust maken..."
hoor ik een o ja? ;)


vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg
7 mins
  -> Dank je, Antoinette

agree  Ron Willems: en voor het tweede: zorgen voor [een beter begrip van/meer kennis over] de wereldwijde ...
20 mins
  -> Dank je, Ron

agree  Hester Eymers: Kort maar krachtig.
1 hr
  -> dank je Hester

agree  Dennis Seine: Ik ga voor je tweede optie
3 hrs
  -> dank je Dennis

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het publiek/de bevolking... sensibiliseren


Explanation:
nog een mogelijkheid lijkt me...

Michaël Temmerman
Costa Rica
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het grote publiek wijzen op het bestaan van


Explanation:
Een beetje omschrijven is wel nodig, dacht ik.






--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2007-03-27 11:20:58 GMT)
--------------------------------------------------

Mensen meer bewust maken van het bestaan

Funambule
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
de bewustwording bij de mensen vergroten


Explanation:
Dit jargon vereist het woord 'bewustwording'.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days23 hrs (2007-03-30 09:47:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Een basklarinet.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 46
Grading comment
Hartelijk dank Jan Willem, van alle opties vond ik de jouwe de meest passende.....overigens is dat een basklarinet die jij vasthoudt?? of een contrabasklarinet!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Percy Balemans
4 hrs
  -> Dank je wel.

agree  Margreet Logmans
22 hrs
  -> Dank je wel.