KudoZ home » English to Dutch » Other

a small window of time

Dutch translation: korte periode


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:small window of time
Dutch translation:korte periode
Entered by: joeky janusch

17:24 May 9, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: a small window of time
He chose a small window of time
joeky janusch
Israel
een korte periode
Explanation:
Hij koos voor een korte periode...

Ik vind tijdsraam (wat ook bestaat) toch zo raar klinken...
Het hangt natuurlijk oo af van de context.

Succes!
--Ann

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 18:04:00 (GMT)
--------------------------------------------------

ook dus... niet oo
Selected response from:

Ann Bishop
United States
Grading comment
Bedankt. Ik geloof dat het in mijn tekst zeker het beste is om het eenvoudig te houden
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2een kort tijdsvenster
Elisabeth Ghysels
4 +1een korte periodeAnn Bishop
4korte tijdspannexxxblomguib
4kort tijdsbestekSikkema


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
een kort tijdsvenster


Explanation:
"wanneer beiden een foton hebben geregistreerd binnen een heel kort tijdsvenster"
Greetings,

Nikolaus


    Reference: http://www.esat.kuleuven.ac.be/~rombouts/dspII/projecten2001...
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nienke
36 mins

agree  Henk Peelen: in meettechniek heel gebruikelijke term
40 mins

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
een korte periode


Explanation:
Hij koos voor een korte periode...

Ik vind tijdsraam (wat ook bestaat) toch zo raar klinken...
Het hangt natuurlijk oo af van de context.

Succes!
--Ann

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 18:04:00 (GMT)
--------------------------------------------------

ook dus... niet oo

Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155
Grading comment
Bedankt. Ik geloof dat het in mijn tekst zeker het beste is om het eenvoudig te houden

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: in een tekst met aaledaagse taal de beste vertaling
30 mins

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kort tijdsbestek


Explanation:
veelgebruikte kreet in het Nederlands

Sikkema
PRO pts in pair: 4

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
korte tijdspanne


Explanation:
is er nog eentje...

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144