KudoZ home » English to Dutch » Other

white papers

Dutch translation: rapporten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:white papers
Dutch translation:rapporten
Entered by: Linda Ferwerda

06:38 May 10, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: white papers
String in softwareprogramma:
Find white papers, data sheets and other literature
Linda Ferwerda
rapporten
Explanation:
Woordenboek informatica en telecommunicatie (ISBN 90 4190 312 7):
white paper: rapport" verhaal (paper) opgesteld door bedrijf, werkgroep of commissie als informatie over een bepaald onderwerp


informatierapporten
informatieve rapporten
verslagen
informatieverslagen
informatieve verslagen
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Henk!

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1whitepaper
vixen
4rapporten
Henk Peelen
4witboek
Marijke Mayer


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
witboek


Explanation:
Hoi Linda, nu zeg je vast 'o, ja'! Daar je literatuur aangaf, dacht ik dat het hierom ging en heb de desbetreffende term in Eurodic opgezocht.

(1)
TERM white paper
(1)
TERM witboek
Reference 10>>úGlossarium "De hervorming van de Europese Unie in 150údefinities",1997,p.ú72

Groetjes,
Marijke



Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: witboeken zijn regeringsdocumenten, ik vermoed dat het hier veelmeer bedrijfsintern materiaal betreft (zie hieronder).
7 mins
  -> Precies, witboeken hoeven niet persé van de EU te zijn.

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rapporten


Explanation:
Woordenboek informatica en telecommunicatie (ISBN 90 4190 312 7):
white paper: rapport" verhaal (paper) opgesteld door bedrijf, werkgroep of commissie als informatie over een bepaald onderwerp


informatierapporten
informatieve rapporten
verslagen
informatieverslagen
informatieve verslagen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Bedankt, Henk!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
whitepaper


Explanation:
In het Nederlands wordt de term vaak onvertaald gelaten.

Microsoft-whitepaper over de euro
... Lees meer in deze whitepaper van Microsoft. Het document bevat praktische richtlijnen waarmee u de gevolgen van de invoer van de euro kunt evalueren.
http://www.microsoft.com/belux/nl/euro/whitepaper.asp

Wij hebben een whitepaper over SalesManager 5.0 Enterprise Edition wat u door dubbel
te klikken op SalesManager 5.0 whitepaper kunt downloaden van onze site.
http://www.salesmanager.nl/nl/news/sale50aank.htm


vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg: maar wordt meestal nog als 2 woorden geschreven. Zie ook: http://www.furore.nl/iwb/iw001878.htm
2 days20 hrs