KudoZ home » English to Dutch » Other

cobweb

Dutch translation: zullen de schellen je van de ogen vallen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cobweb
Dutch translation:zullen de schellen je van de ogen vallen
Entered by: Marijke Mayer

07:59 May 10, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: cobweb
Agent:- Interesting place for a meeting.
- Thought you should see first hand what it's all about. Maybe the cobwebs will fall.
Agent:- From my eyes?
- From your heart.
Sandra
zullen de schellen je van de ogen vallen
Explanation:
Ik denk dat dit bedoeld wordt, alhoewel je dit zonder de verhaallijn van film nooit helemaal zeker kunt weren.
Dus dit laatste kan je gewoon weglaten: Agent:- From my eyes?
- From your heart.

Groetjes,
Marijke
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Dank je, Marijke! Groetjes!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4schellen
Herman te Loo
4zullen de schellen je van de ogen vallen
Marijke Mayer


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zullen de schellen je van de ogen vallen


Explanation:
Ik denk dat dit bedoeld wordt, alhoewel je dit zonder de verhaallijn van film nooit helemaal zeker kunt weren.
Dus dit laatste kan je gewoon weglaten: Agent:- From my eyes?
- From your heart.

Groetjes,
Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Dank je, Marijke! Groetjes!

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schellen


Explanation:
Het is onmogelijk om iets te vinden dat op zowel ogen als hart van toepassing is. De schellen van de ogen laten vallen lijkt me in dit geval het meest idiomatisch.

Herman te Loo
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25