KudoZ home » English to Dutch » Other

muted plum

Dutch translation: lichte pruimkleur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:muted plum
Dutch translation:lichte pruimkleur
Entered by: Wilmer Brouwer

07:22 Jun 28, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Other
English term or phrase: muted plum
Het gaat hier om een kleur, is dit een lichte of een pruimkleur, of is hier al een andere naam voor?
Wilmer Brouwer
Netherlands
lichte pruimkleur
Explanation:
Er is een make-upmerk dat deze kleur in het assortiment heeft:
http://www.sca.shiseido.com/catalog/index.cfm?product=211
(het is de vierde kleur van rechts).

Helaas wordt de kleuraanduiding op de Nederlandstalige site niet vertaald:
http://www.shiseido.co.jp/d/themakeup/products/lip/lip2_1.ht...
Selected response from:

Hester Eymers
Netherlands
Grading comment
Bedankt Hester en ook Sabine, ik heb voor lichte pruimkleur gekozen want dat had ik zelf ook al in gedachten.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lichtpaars/lilaSabine Piens
3lichte pruimkleur
Hester Eymers


Discussion entries: 1





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lichte pruimkleur


Explanation:
Er is een make-upmerk dat deze kleur in het assortiment heeft:
http://www.sca.shiseido.com/catalog/index.cfm?product=211
(het is de vierde kleur van rechts).

Helaas wordt de kleuraanduiding op de Nederlandstalige site niet vertaald:
http://www.shiseido.co.jp/d/themakeup/products/lip/lip2_1.ht...



    Reference: http://www.sca.shiseido.com/catalog/index.cfm?product=211
    Reference: http://www.shiseido.co.jp/d/themakeup/products/lip/lip2_1.ht...
Hester Eymers
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Bedankt Hester en ook Sabine, ik heb voor lichte pruimkleur gekozen want dat had ik zelf ook al in gedachten.

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lichtpaars/lila


Explanation:
"Muted plum" zou ik vertalen als lichtpaars of lila. Dat is volgens mij de kleur die hier bedoeld wordt.


    Reference: http://www.colourlovers.com/color/B4788C/muted_plum
Sabine Piens
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish