KudoZ home » English to Dutch » Other

a deadlock space

Dutch translation: zet hem op een plek waar hij geen kwaad kan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a deadlock space
Dutch translation:zet hem op een plek waar hij geen kwaad kan
Entered by: Marijke Mayer

09:22 May 12, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: a deadlock space
You saw Hill after the arraignment?

Yeah, mans just slide him into a deadlock space.
Sandra
zet hem op een plek waar hij geen kwaad kan
Explanation:
Ik heb het ook aan mijn man gevraagd, hij is Amerikaan en kijkt naar veel films! :0) en hij is het met me eens.

Zag je Hill na de ten lastelegging?
Ja, man, zet hem op een plek waar hij geen kwaad kan.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-12 10:05:47 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Jij ook een prettige zondag nog, Sandra, overigens vind ik Elisabeth\'s gedachtengang ook een hele goeie! Dan zou het worden: \"Ik zou hem onschadelijk maken\" want in Nederland is er geen collectieve link dat naar het mortuarium verwijst, tenzij je het zo ook zegt. Dit wordt wel heel breed uitgemeten in Amerikaanse films, maar in Nederland en België zijn er volgens mij niet van die schuifbrancards die bloksgewijs in een gekoelde muur passen.
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Dank je, Marijke, en nog een prettige zondag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4plaats (situatie) zonder uitweg
Elisabeth Ghysels
4zet hem op een plek waar hij geen kwaad kan
Marijke Mayer


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zet hem op een plek waar hij geen kwaad kan


Explanation:
Ik heb het ook aan mijn man gevraagd, hij is Amerikaan en kijkt naar veel films! :0) en hij is het met me eens.

Zag je Hill na de ten lastelegging?
Ja, man, zet hem op een plek waar hij geen kwaad kan.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-12 10:05:47 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Jij ook een prettige zondag nog, Sandra, overigens vind ik Elisabeth\'s gedachtengang ook een hele goeie! Dan zou het worden: \"Ik zou hem onschadelijk maken\" want in Nederland is er geen collectieve link dat naar het mortuarium verwijst, tenzij je het zo ook zegt. Dit wordt wel heel breed uitgemeten in Amerikaanse films, maar in Nederland en België zijn er volgens mij niet van die schuifbrancards die bloksgewijs in een gekoelde muur passen.

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Dank je, Marijke, en nog een prettige zondag!

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plaats (situatie) zonder uitweg


Explanation:
is de algemene betekenis van "deadlock space". Als ik de toon van dat zeer korte tekststukje echter juist interpreteer, dan lijkt me hier een wat boosaardige beeldspraak mogelijk en zou kunnen bedoeld zijn, dat ze de arme Hill juist in een diepvriesvakje van een mortuarium schuiven. Hopelijk is het alleen maar mijn fantasie, die vanmorgen zo boosaardig is.
Groeten,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149