KudoZ home » English to Dutch » Other

brushed silver frame

Dutch translation: mat zilveren lijst


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brushed silver frame
Dutch translation:mat zilveren lijst
Entered by: Leo van Zanten

21:19 May 13, 2002
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: brushed silver frame
Plasma TV:
The ultra-slim panel set in its brushed silver frame commands your attention, captures your imagination.
Esther N.
mat zilveren lijst
Explanation:
ik zou 'brished silver' als mat zilver omschrijven daar het hier om de kleur gaat en niet om echt zilver.
Selected response from:

Leo van Zanten
United States
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2mat zilveren lijst
Leo van Zanten
5geborsteldanne baudouin
5geborsteldanne baudouin
4frame van geborsteld zilverAnn Bishop


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
frame van geborsteld zilver


Explanation:
(Bijna alle) eigen ontwerpen zijn uitvoerbaar, vele metaalsoorten (koper, zilver, brons of messing) en afwerkingen (geborsteld of gepolijst).

Good luck!
--Ann




    Reference: http://www.marad.nl/body/sportprijzen.html
Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
mat zilveren lijst


Explanation:
ik zou 'brished silver' als mat zilver omschrijven daar het hier om de kleur gaat en niet om echt zilver.



    Reference: http://www.samsung.nl/cgi-bin/samsung/0/Nieuws/persbericht_d...
Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 47
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
4 hrs

agree  vixen
8 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
geborsteld


Explanation:
het gaat wel degelijk om echt zilver, dat afgewerkt is door het te 'borstelen', zoals we ook 'brushed steel' kennen.

anne baudouin
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 15

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
geborsteld


Explanation:
het gaat wel degelijk om echt zilver, dat afgewerkt is door het te 'borstelen', zoals we ook 'brushed steel' kennen. alleen is er weinig kans dat TV-monitoren een zilveren rand krijgen, dus misschien doe je best alsof er 'geborsteld staal' stond.



anne baudouin
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 15