KudoZ home » English to Dutch » Other

scavenger hunt

Dutch translation: zoektocht,, een zg. 'scavenger hunt' , (en beschrijf het gebeuren)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scavenger hunt
Dutch translation:zoektocht,, een zg. 'scavenger hunt' , (en beschrijf het gebeuren)
Entered by: Marijke Mayer

16:01 May 15, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: scavenger hunt
Een spel met de naam "In the bag" wordt ook omschreven als scavenger hunt. Alle deelnemers moeten een tas met de gekste dingen erin meenemen en daar moet dan geloof ik naar geraden worden.
Sandra van Bijsterveld
Netherlands
zoektocht,, een zg. een 'scavenger hunt' , (en beschrijf het gebeuren)
Explanation:
Hoi Sandra,
Dit is een typisch Amerikaanse zoektocht voor groot en klein, die naar eigen inzicht uitgezet en verkend kan worden, hetzij via auto, fiets, of lopen en tegenwoordig zelfs via Internet. Gewapend met een lijst van te vinden voorwerpen, met de gecodeerde aanwijzingen erbij. De eerste die alles vindt, wint!
Groetjes,
Marijke

http://www.geocities.com/tomfeyaerts/dagboek.html
In de namiddag vertrekt er een 'scavenger hunt' aan ons huis, een zoektocht dus, die ons over de campus leidt. Nadien nog een pizzaparty en een frisbee partijtje met een hele bende in het nabijgelegen Van Cleve Park

http://www.talendocenten.net/archief_uit_2002_1.htm
Ik heb het volgende voorstel: Maak allemaal één 'Scavenger Hunt', zend deze naar de lijst en binnen korte tijd hebben we 161 (!) kant en klare Internetopdrachten. Het maken van een 'Scavenger Hunt' kost u een half uur. U heeft vast wel een website in gedachten waar u wat mee kunt doen. [AdB]

Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Dank je wel voor je uitleg!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3speurtocht/strooptochtShayna Barby
4zoektocht,, een zg. een 'scavenger hunt' , (en beschrijf het gebeuren)
Marijke Mayer
4voorwerpenzoektochtAnn Bishop


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
speurtocht/strooptocht


Explanation:
Diverse hits op Google.

Succes!

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: speurtocht lijkt mij de juiste vertaling
2 hrs

agree  Elizabeth van der Veen: klopt als een bus! Speurtocht is juist!
6 hrs

agree  Mick De Meyer: speurtocht
3420 days

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voorwerpenzoektocht


Explanation:
Weet niet...het is maar een voorstel...
of voorwerpenjacht, de jacht op het ding

Good luck!
--Ann

Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zoektocht,, een zg. een 'scavenger hunt' , (en beschrijf het gebeuren)


Explanation:
Hoi Sandra,
Dit is een typisch Amerikaanse zoektocht voor groot en klein, die naar eigen inzicht uitgezet en verkend kan worden, hetzij via auto, fiets, of lopen en tegenwoordig zelfs via Internet. Gewapend met een lijst van te vinden voorwerpen, met de gecodeerde aanwijzingen erbij. De eerste die alles vindt, wint!
Groetjes,
Marijke

http://www.geocities.com/tomfeyaerts/dagboek.html
In de namiddag vertrekt er een 'scavenger hunt' aan ons huis, een zoektocht dus, die ons over de campus leidt. Nadien nog een pizzaparty en een frisbee partijtje met een hele bende in het nabijgelegen Van Cleve Park

http://www.talendocenten.net/archief_uit_2002_1.htm
Ik heb het volgende voorstel: Maak allemaal één 'Scavenger Hunt', zend deze naar de lijst en binnen korte tijd hebben we 161 (!) kant en klare Internetopdrachten. Het maken van een 'Scavenger Hunt' kost u een half uur. U heeft vast wel een website in gedachten waar u wat mee kunt doen. [AdB]



Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Dank je wel voor je uitleg!