KudoZ home » English to Dutch » Other

butternut

Dutch translation: muskaatpompoen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:butternut (squash)
Dutch translation:muskaatpompoen
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

20:19 May 16, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: butternut
cooking
ludo
muskaatpompoen
Explanation:
Als het over koken gaat, dan is de kans niet zo groot dat er hier over de noten wordt gesproken.

De kans lijkt me veel groter dat het hier gaat over de butternut squash, een pompoen die bijzonder populair is in Noord-Amerika. De wetenschappelijke naam is cucurbita moschata, muskaatpompoen in het Nederlands.

Als je het linkje volgt, dan zie je een foto. Misschien helpt dat.

Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Bedankt, de studente die de vraag stelde kan nu op zoek gaan naar de gepaste ingrediënten voor haar recept.
Ludo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1muskaatpompoen
Bart B. Van Bockstaele
4witte walnoot of butternutKarin Schrijvers
4witte walnoot / souarienoot / butternut
Hans Hereijgers
4witte walnootKarel Theys


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
witte walnoot


Explanation:
Staat heel gewoon in Van Dale


    Van Dale E-N
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207
The asker has declined this answer

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
witte walnoot / souarienoot / butternut


Explanation:
Zie Van Dale wdb. en onderstaande site.
HTH.


    Reference: http://www.xs4all.nl/~margjos/frmisng.htm
Hans Hereijgers
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 6

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
muskaatpompoen


Explanation:
Als het over koken gaat, dan is de kans niet zo groot dat er hier over de noten wordt gesproken.

De kans lijkt me veel groter dat het hier gaat over de butternut squash, een pompoen die bijzonder populair is in Noord-Amerika. De wetenschappelijke naam is cucurbita moschata, muskaatpompoen in het Nederlands.

Als je het linkje volgt, dan zie je een foto. Misschien helpt dat.




    Reference: http://www.dekooktips.com/warenkennis/groenten/squash.htm
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Bedankt, de studente die de vraag stelde kan nu op zoek gaan naar de gepaste ingrediënten voor haar recept.
Ludo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Helen Lusted: Ja, dit is het enige juiste antwoord.
10 hrs
  -> Bedankt voor de bevestiging!

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
witte walnoot of butternut


Explanation:
Volgens het vertalende woordenboek is butternut de vrucht van de witte walnoot.
In de VS wordt butternut echter vaak gebruikt als de verkorte naam van butternut squash (van de kalebas/pompoenfamilie). In dat geval spreken we in het Nederlands van "muskuskalebas", of nog vaker van "butternut" of "butternut squash". Zie website hieronder voor foto.


    Reference: http://www.dekooktips.com/warenkennis/groenten/squash.htm
Karin Schrijvers
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish