KudoZ home » English to Dutch » Other

tone-on-tone

Dutch translation: kleur-op-kleur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tone-on-tone
Dutch translation:kleur-op-kleur
Entered by: vixen

09:55 May 28, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: tone-on-tone
I think that's what really gives this space its character, is the tone-on-tone.

Hier praat ze over een kamer in een huis.
Sandra
kleur op kleur
Explanation:
'kleur-op-kleur'

Het afstemmen van diverse tinten van een bepaalde kleurenfamilie.

Ook de Franse term ton-sur-ton wordt wel in het Nederlands gebruikt

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-28 10:29:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Modische kleur variaties zoals paars, rosé, goud en marine blauw geven de collectie een unieke uitstraling. Kleur op kleur combinaties van zilver en antraciet en kleurschakeringen in ice blue en parel verrijken de collectie.
http://www.google.nl/search?q=cache:6_CWHFf1pkAC:www.polaroi...

Het Texincare textiel is in alle kleuren leverbaar, ook ton sur ton (kleur op kleur), echter wel op basis minimale ordergrootte.
http://www.abh.nl/texincare/html/algemene_info.htm

Zomerse kleuren als vanilleblond, ijsblond en verschillende rood- en kopertinten zijn nu erg populair. Voor de kleuringen worden ton-sur-ton tinten gebruikt. Het haar wordt in verschillende kleurnuances gekleurd, bijvoorbeeld blond, donkerblond en lichtbruin.
http://web.planet.nl/women/cleo/beauty/mooimakers/haar/week2...
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kleur op kleur
vixen
4 +1kleurcombinatie
Henk Peelen
4 +1gebruik van verschillende tinten.Linda Ferwerda
4ton-sur -tonxxxblomguib


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kleurcombinatie


Explanation:
eigenlijk combinatie van tinten.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  naesenk: goede vertaling
3 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kleur op kleur


Explanation:
'kleur-op-kleur'

Het afstemmen van diverse tinten van een bepaalde kleurenfamilie.

Ook de Franse term ton-sur-ton wordt wel in het Nederlands gebruikt

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-28 10:29:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Modische kleur variaties zoals paars, rosé, goud en marine blauw geven de collectie een unieke uitstraling. Kleur op kleur combinaties van zilver en antraciet en kleurschakeringen in ice blue en parel verrijken de collectie.
http://www.google.nl/search?q=cache:6_CWHFf1pkAC:www.polaroi...

Het Texincare textiel is in alle kleuren leverbaar, ook ton sur ton (kleur op kleur), echter wel op basis minimale ordergrootte.
http://www.abh.nl/texincare/html/algemene_info.htm

Zomerse kleuren als vanilleblond, ijsblond en verschillende rood- en kopertinten zijn nu erg populair. Voor de kleuringen worden ton-sur-ton tinten gebruikt. Het haar wordt in verschillende kleurnuances gekleurd, bijvoorbeeld blond, donkerblond en lichtbruin.
http://web.planet.nl/women/cleo/beauty/mooimakers/haar/week2...


vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lia.Belt
24 mins

agree  Toiny Van der Putte-Rademakers
1 day4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gebruik van verschillende tinten.


Explanation:
Ik zou even van een letterlijke vertaling afstappen, en zeggen "...is het gebruik van verschillende tinten".

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Josephina Kooijman
2 days5 hrs

3 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ton-sur -ton


Explanation:
ik zou, persoonlijk, de franse uitdrukking gebruiken. Dit is een aanvaarde uitdrukking in het NL en drukt precies uit wat er bedoelt wordt...bovendien is het compact
, wat altijd een voordeel is....Good luck!

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144