KudoZ home » English to Dutch » Other

Desert fortunes are being restored

Dutch translation: De woestijn wordt weer vruchtbaar gemaakt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Desert fortunes are being restored
Dutch translation:De woestijn wordt weer vruchtbaar gemaakt
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

20:08 Jun 5, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: Desert fortunes are being restored
Het gaat over het herstel van Israel, sinds het een staat is
joeky janusch
Israel
De woestijn wordt weer vruchtbaar gemaakt
Explanation:
Er wordt vaak gezegd dat Israël, oorspronkelijk nauwelijks meer dan een dorre woestijn, inderdaad een land van melk en honing is geworden dankzij de onbaatzuchtige inzet en de solidariteit van Joden over de hele wereld.

Of dat hier ook echt van toepassing is, is er toch echt wel meer context nodig, vrees ik.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 20:59:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Waauw. Ik heb duidelijk mijn bed nodig. Een nieuwe poging:

Om uit te maken of dat hier ook echt van toepassing is, is er toch echt wel meer context nodig, vrees ik.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-10 08:02:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Bedankt, Machiel!
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
bedankt
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2De woestijn wordt weer vruchtbaar gemaakt
Bart B. Van Bockstaele
5De rijkdommen van de woestijn worden weer in de oude staat terug gebracht.Machiel van Veen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
De woestijn wordt weer vruchtbaar gemaakt


Explanation:
Er wordt vaak gezegd dat Israël, oorspronkelijk nauwelijks meer dan een dorre woestijn, inderdaad een land van melk en honing is geworden dankzij de onbaatzuchtige inzet en de solidariteit van Joden over de hele wereld.

Of dat hier ook echt van toepassing is, is er toch echt wel meer context nodig, vrees ik.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 20:59:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Waauw. Ik heb duidelijk mijn bed nodig. Een nieuwe poging:

Om uit te maken of dat hier ook echt van toepassing is, is er toch echt wel meer context nodig, vrees ik.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-10 08:02:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Bedankt, Machiel!

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: Volgens mij klopt dit wel, hoor. It particularly refers to the Negev desert (see http://electronicintifada.net/historicalmyths/desertbloom.ht...
14 hrs
  -> Bedankt, Chris.

agree  Sasdeklerk
4 days
  -> Bedankt hoor

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
De rijkdommen van de woestijn worden weer in de oude staat terug gebracht.


Explanation:
Je kunt ook zeggen: De rijkdommen van de woestijn worden weer hersteld, maar dat klinkt niet zo goed.
Restored betekent: hersteld, teruggegeven, gerestaureerd, gereconstrueerd, enzovoorts.
Bron Dikke van Dale.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-06 21:26:52 (GMT)
--------------------------------------------------

De woestijn wordt weer vruchtbaar gemaakt. Ook een goede vertaling.

Machiel van Veen