KudoZ home » English to Dutch » Other

uses

Dutch translation: doseringen, doses


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:uses
Dutch translation:doseringen, doses
Entered by: Willemina Hagenauw

16:15 Sep 20, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Other / laundry softeners labels
English term or phrase: uses
The bottle contains 64 uses of 15 ml per wash.

Kunnen wij hier het woord "behandeling" voor gebruiken. "toepassingen" lijkt mij een beetje formeel. Het gaat gewoon om een dop van 15ml per wasbeurt, maar hoe vertaal ik "uses" in dit geval?
Willemina Hagenauw
doseringen, doses
Explanation:
Is een gokje, misschien kun je ook gewoon 'dopjes' gebruiken
Selected response from:

Margreet Logmans
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank, ik zal doseringen gebruiken!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5doseringen, dosesMargreet Logmans
3wasbeurtenFunambule


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
doseringen, doses


Explanation:
Is een gokje, misschien kun je ook gewoon 'dopjes' gebruiken

Margreet Logmans
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank, ik zal doseringen gebruiken!

Willemina
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor je suggestie. Ik zou graag "dopjes" willen gebruiken, maar heb de fles niet gezien dus weet niet of de dop de maatbeker is!!!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roel Verschueren: doseringen lijkt me hier idd gepast
36 mins
  -> Dank je wel

agree  Desiree Tonino
38 mins
  -> Dank je wel

agree  Dennis Seine
41 mins
  -> Dank je wel

agree  Leo te Braake | dutCHem: doseringen is prima
59 mins
  -> Dank je wel

agree  Atty Peelen: http://www.omo.com/nl/tips_trucs/gebruik_wasmachine/dosering...
7 hrs
  -> Dank je wel. Mooie link!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wasbeurten


Explanation:
The bottle contains 64 uses of 15 ml per wash.

De fles bevat voldoende wasverzachter voor 64 wasbeurten (bij gebruik van 15 ml per keer)

dosis/dosering ->medisch

Funambule
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4