KudoZ home » English to Dutch » Other

refillable quota

Dutch translation: hervulbare flessen???


14:13 Jun 7, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: refillable quota
environmental policy measure
jviaene
Dutch translation:hervulbare flessen???
Explanation:
Have you got more info? If it's about drinks packaging, then a "high refillable quota" means that a large proportion drinks containers (in a given country, for example) are refillable.

See http://www.oppenheimer.com/international/eb0796.shtml

-> "De supermarktketen Lidl overtreedt de regels van het Convenant Verpakkingen. De eigen merk frisdranken en bronwaters van Lidl zitten in eenmalige flessen van 1,5 en 2 liter die na gebruik niet hervulbaar zijn. ... Het convenant schrijft voor dat flessen van meer dan een halve liter hervulbaar behoren te zijn. Lidl vraagt wel statiegeld voor zijn plastic flessen, maar laat ze in Duitsland omsmelten."
http://www.snm.nl/leefomgeving_02_04_15_original.htm
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hervulbare flessen???
Chris Hopley
2hernieuwbaar, contingent of quotumTT&V


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hervulbare flessen???


Explanation:
Have you got more info? If it's about drinks packaging, then a "high refillable quota" means that a large proportion drinks containers (in a given country, for example) are refillable.

See http://www.oppenheimer.com/international/eb0796.shtml

-> "De supermarktketen Lidl overtreedt de regels van het Convenant Verpakkingen. De eigen merk frisdranken en bronwaters van Lidl zitten in eenmalige flessen van 1,5 en 2 liter die na gebruik niet hervulbaar zijn. ... Het convenant schrijft voor dat flessen van meer dan een halve liter hervulbaar behoren te zijn. Lidl vraagt wel statiegeld voor zijn plastic flessen, maar laat ze in Duitsland omsmelten."
http://www.snm.nl/leefomgeving_02_04_15_original.htm


    Reference: http://www.oppenheimer.com/international/eb0796.shtml
    Reference: http://www.snm.nl/leefomgeving_02_04_15_original.htm
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hernieuwbaar, contingent of quotum


Explanation:
denk dat het hier gaat om een bepaalde hoeveelheid (zeg vervuiling) die is toegestaan, en refillable duid denk ik aan dat bij bereiken van het quotum waarschijnlijk onder bepaalde voorwaarden, je opnieuw mag gaan tellen...

TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60