KudoZ home » English to Dutch » Other

family-brochure

Dutch translation: productbrochure


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:family brochure
Dutch translation:productbrochure
Entered by: Linda Ferwerda

11:29 Jun 10, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: family-brochure
Family-brochure of.....
Het gaat hier om de brochure voor een professioneel digitaal druksysteem. Het lijkt me dus niet een gezins- of familiebrochure. Zou het een algemene brochure kunnen zijn?
Jullie suggesties zijn meer dan welkom!
Linda Ferwerda
productbrochure
Explanation:
of productfolder
zijn denk ik goed te gebruiken in deze context.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Helemaal! En de aanvulling van Evert maakt het compleet.
Allemaal hartelijk dank!

2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2productbrochure
vixen
4 +1informatiebrochure
Bart B. Van Bockstaele
4productlijn(en) brochureTT&V
2(algemene) brochureSasdeklerk


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
informatiebrochure


Explanation:
Het gaat bijna zeker om een brochure die informatie bevat over een reeks (family) producten. Het woord family wordt in deze betekenis wel meer gebruikt.

Als je meer context hebt, kun je natuurlijk meer zekerheid hebben.



Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
1 hr
  -> Bedankt, Evert.

52 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(algemene) brochure


Explanation:
Ik zou inderdaad gewoon 'brochure' zeggen of misschien 'algemene brochure' als het iets meer gespecificeerd moet worden. Iets meer info over de context zou het misschien wat makkelijker maken.

Sasdeklerk

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
productbrochure


Explanation:
of productfolder
zijn denk ik goed te gebruiken in deze context.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Helemaal! En de aanvulling van Evert maakt het compleet.
Allemaal hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shayna Barby
30 mins

agree  Evert DELOOF-SYS: waarbij 'family' gewoon wijst op 'productfamilie'
55 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
productlijn(en) brochure


Explanation:
Misschien in het licht van het voorgaande is dit te gebruiken

petra

TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60