KudoZ home » English to Dutch » Other

trim

Dutch translation: afsnee


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trim
Dutch translation:afsnee
Entered by: Linda Ferwerda

08:43 Jun 11, 2002
English to Dutch translations [PRO]
/ drukkerij
English term or phrase: trim
brochure: format 140x216 (5,5"x8,5"), 16 pages; output at rated speed with rotator/folder, 3mm trim

Kan iemand me helpen met trim?
En weet een van jullie misschien ook een goede site voor drukkerij-gerelateerde termen?
Linda Ferwerda
afsnee
Explanation:
Afsnee - Het gedeelte van het papier dat na het drukken en vouwen wordt weggesneden bij het schoonsnijden.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 09:01:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Op de volgende pagina is een lijst met glossaries opgenomen, ook op het gebied van papier en printen.
http://home8.inet.tele.dk/p-spitz/Bookmarks/Bookmarks4F.html

Succes!
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Allemaal hartelijk dank!

Groeten,

Linda
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2afsnee
Evert DELOOF-SYS
4 +2afsnee
Bart B. Van Bockstaele
3 +3afsnee
vixen
4afgesnoeide papierranden
AAAmedical


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afgesnoeide papierranden


Explanation:
to trim betekent hier: het papier snoeien

succes verder


    Standaard woordenboek ENG>NL
    Eurodict
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
afsnee


Explanation:
Afsnee - Het gedeelte van het papier dat na het drukken en vouwen wordt weggesneden bij het schoonsnijden.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 09:01:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Op de volgende pagina is een lijst met glossaries opgenomen, ook op het gebied van papier en printen.
http://home8.inet.tele.dk/p-spitz/Bookmarks/Bookmarks4F.html

Succes!


    Drukwerkproduktie en begeleiding, Gaade, ISBN 9060176294
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Allemaal hartelijk dank!

Groeten,

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Ghysels
27 mins

agree  Bram Poldervaart
35 mins

agree  Machiel van Veen
2 hrs
  -> bedankt allemaal

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
afsnee


Explanation:
De rand die na het inbinden wordt weggesneden om een net resultaat over te houden.

De bovenste koppeling verwijst naar een tekst waarin dit woord wordt gebruikt.

De onderste koppeling verwijst naar een woordenlijst.




    Reference: http://www.rosbeek.nl/tips.htm
    Reference: http://www.epcpp.com/1.bgrpdr.html
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Ghysels
15 mins
  -> Bedankt, Elisabeth.

agree  Bram Poldervaart
23 mins
  -> Bedankt

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
afsnee


Explanation:
ttz de rand/marge waarbij d.m.v. aanbrengen van paskruisjes, snijlijntjes enz. wordt aangegeven waar papier wordt afgesneden.

3 referenties met bruikbare woordenlijsten:

Afsnee: Gewoonlijk wordt papier na het drukken gesneden. De paskruisjes en afsneelijntjes die in de afsnee wegvallen (meestal 3 mm) worden weggesneden om een gaaf produkt over te houden.

http://www.epcpp.com/1.bgrpdr.html

afsnee: plaats op drukproef of drukvel waar het eindprodukt zal worden afgesneden.

http://www.senefelder.nl/qa2a.htm

... meeleveren) Altijd meeleveren: Gebruikte fonts (de complete fontkoffer); Afdruk op
papier ... 0.4 pnt = 0.14 mm; Snijtekens of stanslijnen duidelijk aangeven; Afsnee ...

www.decalprint.nl/NewFiles/Aanlevering.html

Eventueel ook door 'afsnijrand/-marge' te vertalen, in casu van 3 mm (kopwit, staartwit en zijwit) -

Zijwit = De witmarge tussen de zetspiegel en de zijkant van de pagina die aangesneden wordt.

Trim: Cutting of the finished product to the correct size. Marks are incorporated on the printed sheet to show where the trimming is to be made.


Tot slot nog een woordenlijst:

http://www.adu.nl/

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Ghysels
4 mins

agree  Bram Poldervaart
12 mins