KudoZ home » English to Dutch » Other

Scientific Imaging

Dutch translation: Wetenschappelijke Beeldvorming


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Scientific Imaging
Dutch translation:Wetenschappelijke Beeldvorming
Entered by: Willemina Hagenauw

08:51 Jun 11, 2002
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: Scientific Imaging
This is from a list of words for a web site. Does anyone have a good Dutch translation for this. I have no context unfortunately!
Willemina Hagenauw
Wetenschappelijke beeldvorming
Explanation:
Imaging is beeldvorming, dus dacht ik zo...
Selected response from:

Karel Theys
Grading comment
Hartelijk dank! Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Wetenschappelijke beeldvormingKarel Theys
4 +2wetenschappelijke beeldvorming
Bart B. Van Bockstaele
4 +1wetenschappelijke afbeeldingstechnieken
vixen
2 +2wetenschappelijke beeldvorming
AAAmedical


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Wetenschappelijke beeldvorming


Explanation:
Imaging is beeldvorming, dus dacht ik zo...


    Kluwer's Groot Polytechnisch Woordenboek E-N
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207
Grading comment
Hartelijk dank! Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: dat dacht ik ook!
4 mins

agree  Elisabeth Ghysels
13 mins

agree  Evert DELOOF-SYS
41 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
wetenschappelijke beeldvorming


Explanation:
enkel een idee hoor

AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Ghysels
12 mins
  -> dank je

agree  Evert DELOOF-SYS
39 mins
  -> dank je

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wetenschappelijke beeldvorming


Explanation:
beeldvorming wordt gebruikt als vertaling van imaging.

Je kunt dan verschillende soorten beeldvorming hebben.

Ik heb via Google geen voorbeelden gevonden. De teksten in de koppelingen tonen echter wel dat beeldvorming in dit soort combinaties wel degelijk wordt gebruikt.

Het vervelende is dat beeldvorming ook heel vaak in overdachtelijke zin wordt gebruikt. Je moet dus wel voorzichtig zijn bij het gebruik en mogelijke dubbelzinnigheden vermijden.




    Reference: http://www.stpierre-bru.be/nl/patients/23100ima.htm
    Reference: http://www.kuleuven.ac.be/dental/edmin.htm
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Ghysels
9 mins
  -> Bedankt, Elisabeth.

agree  Evert DELOOF-SYS
36 mins
  -> Bedankt, Evert

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wetenschappelijke afbeeldingstechnieken


Explanation:
is wellicht een andere mogelijkheid.

Het zal u direct duidelijk zijn hoe belangrijk afbeeldingstechnieken (imaging) zijn (is) binnen de radiotherapie.

Magnetic Resonance Imaging (MRI) is een
afbeeldingstechniek die voornamelijk in medische kringen wordt gebruikt.


    Reference: http://www.isi.uu.nl/radiotherapy/specials/rede/rede.html
    Reference: http://www.fontys.nl/techniek/medtech/mri.htm
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: kan eventueel ook (geen context); bij uitbreiding zelfs ook 'beeldbeheer', alhoewel 'beeldvorming' hier wellicht de veiligste gok is
34 mins