KudoZ home » English to Dutch » Other

display graphics

Dutch translation: display graphics


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:display graphics
Dutch translation:display graphics
Entered by: Linda Ferwerda

12:20 Jun 11, 2002
English to Dutch translations [PRO]
/ printer
English term or phrase: display graphics
Heeft iemand hier een goede term voor?
Het wordt gebruikt in een groot aantal contexten van een printerfabrikant, bijvoorbeeld:
the display graphics market grows annually with 15%, of
display graphics services
Linda Ferwerda
display graphics
Explanation:
Is een vakterm. Wordt niet vertaald. Het gaat hier over afdrukken waarvan de kwaliteit zo hoog is dat ze kunnen worden geëxposeerd of uitgestald.

Denk maar aan foto's, productinformatie, affiches, ... waarvan de oplage meestal klein is.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 13:53:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Een definitie van display graphics:

Afdrukken die zijn bedoeld om te worden geëxposeerd.

Strikt genomen heeft dit niets met kwaliteit te maken maar het spreekt vanzelf dat je een afdruk in principe maar zult uithangen als de kwaliteit ervan hoog genoeg is.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Dank je wel, Bart!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1display graphics
Bart B. Van Bockstaele
4grafische weergave
Chantal Henno


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
display graphics


Explanation:
Is een vakterm. Wordt niet vertaald. Het gaat hier over afdrukken waarvan de kwaliteit zo hoog is dat ze kunnen worden geëxposeerd of uitgestald.

Denk maar aan foto's, productinformatie, affiches, ... waarvan de oplage meestal klein is.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-11 13:53:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Een definitie van display graphics:

Afdrukken die zijn bedoeld om te worden geëxposeerd.

Strikt genomen heeft dit niets met kwaliteit te maken maar het spreekt vanzelf dat je een afdruk in principe maar zult uithangen als de kwaliteit ervan hoog genoeg is.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Dank je wel, Bart!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joep Muijs: Sluit me aan bij uitleg. Zie ook: http://www.expodisplayservice.com/html/nederland.htm
1 hr
  -> Bedankt Joep.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grafische weergave


Explanation:
aangezien het hier om een printerfabrikant gaat, willen ze steeds de nadruk leggen op de kwaliteit van de afdruk, dus ik denk dat je gerust deze term toch kunt vertalen. De twee woorden worden afzonderlijk wel gebruikt in hun originele vorm in het Nederlands, maar het hangt af van het doelpubliek van je tekst of dit verstaanbaar is, of niet...

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bart B. Van Bockstaele: display graphics is iets totaal anders dan graphics display.
3 mins