KudoZ home » English to Dutch » Other

shop till you drop

Dutch translation: winkel in, winkel uit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shop till you drop
Dutch translation:winkel in, winkel uit
Entered by: Ellemiek Drucker

18:07 Jul 9, 2002
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: shop till you drop
Als titel van een hoofdstuk in een boek voor meisjes van middelbare school leeftijd. Ik wil graag een originele uitdrukking hiervoor die nederlands aandoet (dus liever niet : winkelen tot je erbij neervalt)
Wie heeft er een leuk idee?
Alvast bedankt :-)
Ellemiek Drucker
Winkel in, winkel uit.....
Explanation:
Nog een suggestie.
Overigens "winkelen tot je erbij neervalt" is toch echt ook een Nederlandse uitdrukking!

Groeten,

Linda
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt allemaal! Ik vind jouw antwoord heel leuk gevonden, Linda. Persoonlijk vindt ik "winkelen tot je erbij neervalt" teveel een letterlijke vertaling van de Engelse uitdrukking.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5Winkel in, winkel uit.....Linda Ferwerda
4 +1Nog even hier kijkenTT&V
5winkelen tot je door je hoeven zakt.++estenger
4winkelen is geen pretje
GertV
4Oneindig winkelen/shoppen; Shoppen boven alles. Eerst shoppen en dan de rest.Anke Schwarz
4Zwijg me over winkelen / de winkelmarathonSerge L
3Op Koopjesjacht...
Willemina Hagenauw


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Nog even hier kijken


Explanation:
Ik kan geen winkel meer zien, winkelen tot je niet meer kan, ik verzet geen stap meer, nog een winkel en ik ga schreeuwen....
success
Petra

TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marjon: Erg leuk, vooral die laatste (persoonlijke ervaring?). Overigens is er volgens mij ook niets mis met 'winkelen tot je erbij neervalt'...
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Winkel in, winkel uit.....


Explanation:
Nog een suggestie.
Overigens "winkelen tot je erbij neervalt" is toch echt ook een Nederlandse uitdrukking!

Groeten,

Linda

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Bedankt allemaal! Ik vind jouw antwoord heel leuk gevonden, Linda. Persoonlijk vindt ik "winkelen tot je erbij neervalt" teveel een letterlijke vertaling van de Engelse uitdrukking.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marjon: Ik vind 'm geweldig!
6 mins

agree  Titia Meesters: goed gevonden, kort en krachtig!
23 mins

agree  Tina Vonhof: Verreweg het beste.
6 hrs

agree  Guus Visser: Ik ga toch ook voor 'winkelen tot je er bij neervalt'
11 hrs

agree  vixen
11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zwijg me over winkelen / de winkelmarathon


Explanation:
nog enkele suggesties...

Succes,

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 392

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Oneindig winkelen/shoppen; Shoppen boven alles. Eerst shoppen en dan de rest.


Explanation:
Waarover gaat dat hoofdstuk precies? Die informatie zou een stuk helpen.

Anke Schwarz
Netherlands
PRO pts in pair: 4

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Op Koopjesjacht...


Explanation:
Ik weet dat het niet precies hetzelfde als "shop till you drop" is, maar het is maar een alternatief.

Succes!


    Eigen ervaring!
Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 408

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
winkelen is geen pretje


Explanation:
Het hangt uiteraard een beetje af van de inhoud van het hoofdstuk, maar misschien is dit een mogelijkheid?



GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
winkelen tot je door je hoeven zakt.++


Explanation:
Zoals mijn dochter en haar laaftijdgenootjes het noemden als ze uren (de hele dag) in winkels gepasten geken hadden

estenger
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4