KudoZ home » English to Dutch » Other

tracking purposes

Dutch translation: om te kunnen traceren / alleen voor traceer-doeleinden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tracking purposes
Dutch translation:om te kunnen traceren / alleen voor traceer-doeleinden
Entered by: Jos Essers

05:44 Jul 10, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: tracking purposes
Op een van de voorbladzijden van een cursus staat vermeld: deze pagina is 'for tracking purposes only'.
AAAmedical
Belgium
om te kunnen traceren / alleen voor traceer-doeleinden
Explanation:
ik vreesde eerst, dat het een typisch Vlaams woord zou zijn, maar het is blijkbaar ok Nederlands. Niet typisch voor een cursus, eerder voor een dosier.
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-10 14:52:20 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry, \"ook\" en \"dossier\"; blijkbaar willen niet alle letters so als ik wil.
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
bedankt hoor, het ging verder om een witte bladzijde dus de oplossing van Chris (waarvoor ook mijn dank) is hier, denk ik, niet van toepassing.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4statistische doeleinden
Chris Hopley
4om te kunnen traceren / alleen voor traceer-doeleinden
Elisabeth Ghysels


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
om te kunnen traceren / alleen voor traceer-doeleinden


Explanation:
ik vreesde eerst, dat het een typisch Vlaams woord zou zijn, maar het is blijkbaar ok Nederlands. Niet typisch voor een cursus, eerder voor een dosier.
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-10 14:52:20 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry, \"ook\" en \"dossier\"; blijkbaar willen niet alle letters so als ik wil.

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149
Grading comment
bedankt hoor, het ging verder om een witte bladzijde dus de oplossing van Chris (waarvoor ook mijn dank) is hier, denk ik, niet van toepassing.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
statistische doeleinden


Explanation:
Information given for tracking purposes is used to prepare usage data, demographic profiling and statistical analyses. On a job application form, for example, information on your ethnic background is often collected for tracking purposes (e.g. so the company can say 'we have a strong record in employing ethnic minorities'). This information would not be used in appraising your application (that's the theory, anyway...). A similar disclaimer in Dutch would be something along the lines of "deze gegevens worden alleen gebruikt voor statistische doeleinden".


    Reference: http://www.occ.cc.mi.us/getstarted/Information.asp
    Reference: http://www.voedingsmeter.nl/copyright.asp
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  estenger: Voor eventuele opvolging om te zien hoe mensen (clienten het na een jaar doen.
8 hrs