KudoZ home » English to Dutch » Other

sophistic, phial, blotters

Dutch translation: verdraaid, andersom, proefflesje, klein flesje, kartonnetje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sophistic,
Dutch translation:verdraaid, andersom, proefflesje, klein flesje, kartonnetje
Entered by: estenger

08:04 Jul 10, 2002
English to Dutch translations [PRO]
/ fragrances
English term or phrase: sophistic, phial, blotters
Komt uit een marketing brochure over damesparfums. Phial verwijst naar de kleine staaltjes van 1 ml die je soms krijgt. Sophistic zou ook iets dergelijks zijn, maar dan iets groter (2 ml).
Kaat
verdraaid, andersom, proefflesje, klein flesje, kartonnetje
Explanation:
Sofistisch (van sofistischlijkt logisch maar is in wezen verdraaid, andersom.
Phial is inderdaad ook fiooltje, klein flesjes, ik zou denken proefmonster.
Blotter: als je gevraagd wordt of je een nieuwe lucht wilt proberen en je wilt niet omdat je bang bent dat het niet lekker ruikt, stelt deverkoopster voor om het op een "kaartje" of "kartonnetje te spuiten".
Selected response from:

estenger
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5verdraaid, andersom, proefflesje, klein flesje, kartonnetjeestenger
4sofistisch [???]
Chris Hopley
4Phial = Fiool. Blotter = Vloeiblok.Machiel van Veen


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Phial = Fiool. Blotter = Vloeiblok.


Explanation:
Phial, zo uit het blote hoofd, zijn kleine flesjes, in het Nederlands worden het Fiolen, enkelvoud Fiool, genoemd.Sophistic komt waarschijnlijk van Sophisticated: Verfijnd. Kan geen andere verwijzing vinden hiervoor.
Blotters: Vloeiblok, vloeiroller. Verbinding met parfumerie onduidelijk.

Machiel van Veen

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sofistisch [???]


Explanation:
Sophistic heeft op zich niets met sophisticated te maken, maar met het sofisme.

-> "sophistic adj : plausible but misleading"


    Reference: http://www.dictionary.com/cgi-bin/dict.pl?term=sophistic&r=6...
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
verdraaid, andersom, proefflesje, klein flesje, kartonnetje


Explanation:
Sofistisch (van sofistischlijkt logisch maar is in wezen verdraaid, andersom.
Phial is inderdaad ook fiooltje, klein flesjes, ik zou denken proefmonster.
Blotter: als je gevraagd wordt of je een nieuwe lucht wilt proberen en je wilt niet omdat je bang bent dat het niet lekker ruikt, stelt deverkoopster voor om het op een "kaartje" of "kartonnetje te spuiten".

estenger
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Hartelijk dank.