KudoZ home » English to Dutch » Other

customs and sales handling

Dutch translation: afhandelen van de verkopen en douaneformaliteiten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:customs and sales handling
Dutch translation:afhandelen van de verkopen en douaneformaliteiten
Entered by: TT&V

10:43 Jul 17, 2002
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: customs and sales handling
It is therefore only the State Council that can decide whether customs and sales handling will be installed at the show site.

Thanks in advance for your help.
Esther N.
afhandelen van de verkopen en douaneformaliteiten
Explanation:
misschien een alternatief
Selected response from:

TT&V
Grading comment
Thank you all for your suggestions.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1afhandelen van de verkopen en douaneformaliteitenTT&V
5Op grond daarvan zal alleen de Raad van State in staat zijn te beslissen of de invoer -en handelsformaggiebaglady
3het beheer van douane-en verkoopformulierenAnn Bishop
3het afhandelen van douane en verkopen
Ariser


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het afhandelen van douane en verkopen


Explanation:
Daarom kan enkel de Raad van State beslissen of het afhandelen van douane en verkopen zal geinstalleerd worden op de lokatie van de show.

Somewhat literal.

Ariser
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 132

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
afhandelen van de verkopen en douaneformaliteiten


Explanation:
misschien een alternatief


TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60
Grading comment
Thank you all for your suggestions.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marjon
3 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het beheer van douane-en verkoopformulieren


Explanation:
Ik zou het op beheer van die formulieren houden.
Hangt af van de context.

Succes.
--Ann

Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Op grond daarvan zal alleen de Raad van State in staat zijn te beslissen of de invoer -en handelsfor


Explanation:
Op grond daarvan zal alleen de Raad van State in staat zijn te beslissen of de invoer -en handelsformaliteiten op de tentoonstelling zullen worden afgehandeld.

maggiebaglady
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch