KudoZ home » English to Dutch » Other

liable on conviction on indictment

Dutch translation: kan bij veroordeling na tenlastelegging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:liable on conviction on indictment
Dutch translation:kan bij veroordeling na tenlastelegging
Entered by: Linda Ferwerda

10:16 Feb 18, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Other
English term or phrase: liable on conviction on indictment
A person convicted of an offence..., shall be liable on conviction on indictmen, to imprisonment for a term not exceeding five years.

Wie kan dit mooi formuleren?
Bij voorbaat dank!
Linda Ferwerda
kan bij veroordeling na tenlastelegging
Explanation:
...worden veroordeeld tot een gevangenisstraf voor een termijn van ten hoogste vijf jaren.

Zoiets? 'Liable to imprisonment' kun je hier naar mijn idee niet 1-op-1 vertalen en de overmaat aan 'veroordelingen' zit ook al in de brontekst, dus daar is weinig aan te doen.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dank je wel, Harry!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dutch translationxxxddraco
3kan bij veroordeling voor het ten laste gelegdeCarolien de Visser
3kan bij veroordeling na tenlasteleggingHarry Borsje


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kan bij veroordeling na tenlastelegging


Explanation:
...worden veroordeeld tot een gevangenisstraf voor een termijn van ten hoogste vijf jaren.

Zoiets? 'Liable to imprisonment' kun je hier naar mijn idee niet 1-op-1 vertalen en de overmaat aan 'veroordelingen' zit ook al in de brontekst, dus daar is weinig aan te doen.


Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 156
Grading comment
Dank je wel, Harry!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kan bij veroordeling voor het ten laste gelegde


Explanation:
veroordeeld worden tot een gevangenisstraf van maximaal vijf jaar.

Carolien de Visser
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dutch translation


Explanation:
aansprakelijk op overtuiging op aanklacht

xxxddraco
Native speaker of: Native in DutchDutch