KudoZ home » English to Dutch » Other

(Community) Outreacht Coordinator

Dutch translation: coördinator maatschappelijke dienstverlening


10:07 Feb 20, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Other
English term or phrase: (Community) Outreacht Coordinator
Is dit een soort maatschappelijk werker? Of is er een andere vertaling voor.
Tessa Slingerland
Dutch translation:coördinator maatschappelijke dienstverlening
Explanation:
"Maatschappelijk werker" is "social worker" of "outreach worker". "Coördinator" is specifieker.
Selected response from:

Shayna Barby
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1coördinator maatschappelijke dienstverleningShayna Barby
3Coördinator gemeenschapsvoorlichting
Lianne van de Ven
3 -1Welzijnscoördinator
Anna Maria Biezen
3 -1Coördinator buurtwerk
Henk Peelen


Discussion entries: 5





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(community) outreacht coordinator
coördinator maatschappelijke dienstverlening


Explanation:
"Maatschappelijk werker" is "social worker" of "outreach worker". "Coördinator" is specifieker.



    Reference: http://www.vvsg.be/nl/werking_organisatie/detail.shtml?numbe...
    Reference: http://www.vvsg.be/cmsmedia/vacaturebericht.pdf?uri=ff808081...
Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Maria Biezen: This sounds the most plausible
11 hrs

disagree  Lianne van de Ven: Deze titel staat voor een serieuze functie die niet in deze context lijkt te passen: http://www.vacature.com/Jobs/DisplayVacancy.aspx?ID=894734
12 hrs

agree  Bea Geenen
1 day1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(community) outreach coordinator
Coördinator gemeenschapsvoorlichting


Explanation:
In de VS hebben kerken en andere organisaties Community Outreach Coordinators, veranwoordelijk voor contact tussen de organisatie en de buitenwereld. Afhankelijk van de grootte van de organisatie zijn er meer specifieke functie-omschrijvingen (zie 2e link). Meestal moet deze persoon maatschappelijke activiteiten zien te vinden (beurzen, tentoonstellingen, acties etc) waar de organisatie vertegenwoordigd kan worden en dan de aanwezigheid coordineren. Ook verantwoordelijk voor folder-verspreiding in bedrijven, scholen, publieke instellingen, dokters etc. Outreach coordinators gaan ook bv naar scholen om praatjes te houden.
http://www.dbsuriname.com/archief/nat/2004/aug04/28-08-04/Na...


    Reference: http://www.accd.edu/accd/hr/jd/2587.htm
    Reference: http://www.bayareaveg.org/volunteer.htm
Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
(community) outreacht coordinator
Coördinator buurtwerk


Explanation:
Komt er misschien nog het kortste bij.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 125

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lianne van de Ven: Buurtwerk is toch voor het verbeteren van buurten?
5 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
(community) outreacht coordinator
Welzijnscoördinator


Explanation:
Outreach service is welzijnszorg

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2008-02-21 09:12:19 GMT)
--------------------------------------------------

Coördinator Dierenwelzijn misschien?

Anna Maria Biezen
Australia
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lianne van de Ven: een welzijnswerker die zich bezighoudt met animal welfare?
1 hr
  -> Sorry, I didn't see the bit about animal welfare...