KudoZ home » English to Dutch » Other

exemplified

Dutch translation: bovenbeschreven


12:57 Feb 20, 2008
English to Dutch translations [Non-PRO]
Other
English term or phrase: exemplified
As a result of this exemplified need, the Emergency Assistance Program for Persons In Search of International Protection Across the Colombian Borders with Ecuador, Panama and Venezuela has now successfully enjoyed two consecutive phases of project execution, coupled with its partner, the Pan American Development Foundation.
sha
Dutch translation:bovenbeschreven
Explanation:
Ik ben het met Katja eens dat het afhangt van wat over de "need" gezegd is eerder in de tekst. "Bovenbeschreven" zou een goed "leeg" woord kunnen zijn dat alleen maar verwijst naar de need zonder een verdere kwalificatie ervan... (toegelicht, aangetoond...)
Selected response from:

Lianne van de Ven
United States
Grading comment
Ik denk dat in de contekst dit woord inderdaad het beste is. bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1aangetoonde
katja van hellemond
3bovenbeschreven
Lianne van de Ven


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
aangetoonde


Explanation:
to exemplify kan oa. betekenen verklaren of toelichten door voorbeelden maw. aantonen. In dit zinsverband lijkt aangetoond mij de juiste keuze maar wellicht zou verklaarde ook kunnen. Dit hangt af van de beschreven "need".

katja van hellemond
Portugal
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: Zou toch liever voor 'toegelicht' gaan, omdat 'aangetoond' iets heeft van een (sluitende) bewijsvoering en als dat zo was, had men allicht ook voor een zwaardere bronterm gekozen.
15 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bovenbeschreven


Explanation:
Ik ben het met Katja eens dat het afhangt van wat over de "need" gezegd is eerder in de tekst. "Bovenbeschreven" zou een goed "leeg" woord kunnen zijn dat alleen maar verwijst naar de need zonder een verdere kwalificatie ervan... (toegelicht, aangetoond...)

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35
Grading comment
Ik denk dat in de contekst dit woord inderdaad het beste is. bedankt!




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (2): Ron Willems, Lianne van de Ven