KudoZ home » English to Dutch » Other

Gifts

Dutch translation: bijdrage


11:50 Feb 21, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Other
English term or phrase: Gifts
Een goed doel kan je op verschillende manieren steunen. Genoemd worden:
- Cash gift
- Stock gift
- Charitable Gift Annuity
- Memorial and Tribute gift
- Matching gift

Wat zijn hiervoor de termen in het Nederlands? Zijn die er voor al deze termen?
Tessa Slingerland
Dutch translation:bijdrage
Explanation:
bijdrage in contanten, bijdrage in aandelen enz.
Selected response from:

Judith Verschuren
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6donatie
Willemina Hagenauw
3 +3donatie, gift
Henk Peelen
3bijdrageJudith Verschuren


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gifts
bijdrage


Explanation:
bijdrage in contanten, bijdrage in aandelen enz.

Judith Verschuren
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
gifts
donatie, gift


Explanation:
Soms is donatie beter:
donatie / gift in contanten / baargeld

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 125

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
2 mins

agree  Margreet Logmans: Voor die 'Charitable Gift Annuity' bestaat volgens mij ook een speciale term; als ik tijd heb, kom ik daar nog even op terug
17 mins

agree  vixen
42 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
gifts
donatie


Explanation:
Wanneer je een bijdrage aan een goed doel geeft, heet dit meestal een donatie.
www.novib.nl/info/doneren-goed-doel.html -


Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bea Geenen
34 mins
  -> Hartelijk dank

agree  Hasselt
35 mins
  -> Dank je

agree  Michiel Zijlstra
1 hr
  -> Dank je wel

agree  Huijer
2 hrs
  -> Bedankt

agree  Carolien de Visser
19 hrs
  -> Dank je wel

agree  frameworks
1 day19 hrs
  -> hartelijk dank