KudoZ home » English to Dutch » Other

remittance

Dutch translation: overschrijving


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:remittance
Dutch translation:overschrijving
Entered by: Bea Geenen

14:52 Feb 21, 2008
English to Dutch translations [Non-PRO]
Other
English term or phrase: remittance
Note: het betreft een tekst over Sierra Leone

IMCOM will develop widespread information campaigns & create a Border Management Information System to discourage irregular migration & trafficking in persons, train government & law enforcement personnel in Border management & International Migration Law, reduce the transfer costs & increase the impact of remittances from those in the Diaspora, & work with the global community to get the most out of its nationals residing abroad.

Het gaat me met name om het stukje "reduce the transfer costs & increase the impact of remittances from those in the Diaspora". Dat begrijp ik niet.
sha
overschrijving
Explanation:
"...de overschrijvingskosten van de Sierra Leoners in de diaspora te verminderen en de impact van de overschrijvingen te verhogen."

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-02-22 02:04:53 GMT)
--------------------------------------------------

De Sierra Leoners die in het buitenland wonen ("in de diaspora") sturen regelmatig geld op naar hun families in Sierra Leone. Al dat geld samen is een behoorlijke som, en dus een belangrijke bron van inkomsten voor het land. Vandaar dat de regering dit gemakkelijker, en dus goedkoper, wil maken door de kosten van geldoverschrijvingen te verlagen (want vaak moet je betalen voor inkomende buitenlandse overschrijvingen), zodat dit geld een groter positief effect heeft op de plaatselijke economie.
Selected response from:

Bea Geenen
Hong Kong
Grading comment
Bedankt voor de duidelijke omschrijving!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3overschrijving
Bea Geenen
3overmaking, overboeking, geldzending
Henk Peelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
overmaking, overboeking, geldzending


Explanation:
..., de overboekingskosten van de Sierra Leoniëres in de Diaspora verminderen & het effect van de overboekingen vergroten.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 125

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
overschrijving


Explanation:
"...de overschrijvingskosten van de Sierra Leoners in de diaspora te verminderen en de impact van de overschrijvingen te verhogen."

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-02-22 02:04:53 GMT)
--------------------------------------------------

De Sierra Leoners die in het buitenland wonen ("in de diaspora") sturen regelmatig geld op naar hun families in Sierra Leone. Al dat geld samen is een behoorlijke som, en dus een belangrijke bron van inkomsten voor het land. Vandaar dat de regering dit gemakkelijker, en dus goedkoper, wil maken door de kosten van geldoverschrijvingen te verlagen (want vaak moet je betalen voor inkomende buitenlandse overschrijvingen), zodat dit geld een groter positief effect heeft op de plaatselijke economie.


    Reference: http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoor...
    Reference: http://taaladvies.net/taal/aardrijkskundige_namen/land/SL
Bea Geenen
Hong Kong
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Bedankt voor de duidelijke omschrijving!