KudoZ home » English to Dutch » Other

classroom training

Dutch translation: klassikaal onderwijs/klassikale training


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:classroom training
Dutch translation:klassikaal onderwijs/klassikale training
Entered by: Josephina Kooijman

13:42 Aug 8, 2002
English to Dutch translations [PRO]
/ e-learning
English term or phrase: classroom training
classroom training versus e-training
Renate van den Bos
klassikaal onderwijs/klassikale training
Explanation:
Kwaliteitsvergelijking klassikaal onderwijs vs e-learning: zie 1ste referencie.

http://www.microsoft.com/netherlands/train_cert/mcseupgrade/...

Microsoft en de Microsoft CTEC's bieden ambitieuze IT-professionals een breed scala aan MCSE en MCSA (nieuw!) trainingstrajecten aan, waarbij lesvormen als eLearning en klassikale training, al dan niet gecombineerd met zelfstudie en examencoaching, op efficiënte wijze worden ingezet om deelnemers versneld de MCSA- en/of de MCSE-status te helpen behalen.

In mijn werk als trainer in een bedrijf in Nederland spraken wij altijd van een klassikale training. In scholen wordt meer gesproken van klassikaal onderwijs.
Selected response from:

Josephina Kooijman
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3klassikale opleiding
Joep Muijs
5klassikaal onderwijs/klassikale training
Josephina Kooijman
5training/opleiding in een leslokaal versus...
Evert DELOOF-SYS
4 +1(traditioneel) klasonderwijs
GertV


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
klassikale opleiding


Explanation:
Alternatieven: klassikale training/cursussen

Joep Muijs
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
11 hrs

agree  Carla Zwanenberg
17 hrs

agree  Nellie Voss
19 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
training/opleiding in een leslokaal versus...


Explanation:
Ik zou het niet te ver gaan zoeken.
Bovenstaande vertaling is alvast een mogelijkheid.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(traditioneel) klasonderwijs


Explanation:
Is volgens mij zeker een mogelijkheid.

Zie onderstaande URL\'s

HTH

Gert


    europa.eu.int/comm/education/ socrates/lingua/linguanl
    Reference: http://www.argo.be/pbd/leerplannenso0203/2002-153
GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Ook goed.
11 hrs
  -> Bedankt!

2 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
klassikaal onderwijs/klassikale training


Explanation:
Kwaliteitsvergelijking klassikaal onderwijs vs e-learning: zie 1ste referencie.

http://www.microsoft.com/netherlands/train_cert/mcseupgrade/...

Microsoft en de Microsoft CTEC's bieden ambitieuze IT-professionals een breed scala aan MCSE en MCSA (nieuw!) trainingstrajecten aan, waarbij lesvormen als eLearning en klassikale training, al dan niet gecombineerd met zelfstudie en examencoaching, op efficiënte wijze worden ingezet om deelnemers versneld de MCSA- en/of de MCSE-status te helpen behalen.

In mijn werk als trainer in een bedrijf in Nederland spraken wij altijd van een klassikale training. In scholen wordt meer gesproken van klassikaal onderwijs.


    Reference: http://e-learning.surf.nl/e-learning/websites/314
    Reference: http://www.actconsultants.nl/klassikaal.htm
Josephina Kooijman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 55
Grading comment
Bedankt! Renate