KudoZ home » English to Dutch » Other

Banded bags

Dutch translation: trekband zak , zak met trekband sluiting


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Banded bags
Dutch translation:trekband zak , zak met trekband sluiting
Entered by: Jos Essers

07:02 Aug 11, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
/ verpakkingsmateriaal - sluitingen
English term or phrase: Banded bags
Eigenlijk gaat het om zakken (plastic of stof) die afgesloten worden met een soort koordsluiting. Het touwtje zit in de stof/plastic verwerkt en om de zak af te sluiten moet links en rechts aan het touwtje getrokken worden (zodat de handen uit elkaar gaan). Het touwtje wordt aldus aangespannen en de zak sluit zich.

Ik hoop dat mijn beschrijving duidelijk genoeg is???

Mijn vraag is nu, bestaat hiervoor in het NL een specifieke benaming? Gewoon zak met koorsluiting gaat niet want verder in de opsomming komen nog meer modellen voor met (andere) koordsluitingen.

DBV

Ann
AAAmedical
Belgium
trekband zak , zak met trekband sluiting
Explanation:
De betreffende zakjes worden ook gebruikt voor het verpakken van de wattenschijfjes van mijn echtgenote. Op onderstaande website is eveneens een afbeelding van de bedoelde zak te zien.

Succes toegewenst!
Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Allemaal hartelijk dank, ik denk dat alle antwoorden juist waren maar trekbandzak vond ik gewoon het best in de context passend
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zak met treksluiting
GertV
5 +1trekband zak , zak met trekband sluiting
Jos Essers
2zakken met stropsluitingAnn Bishop


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zak met treksluiting


Explanation:
Hallo Ann,

Ik weet niet of dit de ideale oplossing is, maar het was het eerste wat bij mij opkomt.
Ik vond bv. ook onderstaande link (het gaat hier om vuilniszakken, maar ik denk dat het voor alle soorten zakken wel kan worden gebruikt).


    Reference: http://www.hasselt.be/uold/reiniging/vuilzakken.html
GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
1 hr
  -> Bedankt!

agree  Monika Martens
1 hr
  -> Bedankt!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
trekband zak , zak met trekband sluiting


Explanation:
De betreffende zakjes worden ook gebruikt voor het verpakken van de wattenschijfjes van mijn echtgenote. Op onderstaande website is eveneens een afbeelding van de bedoelde zak te zien.

Succes toegewenst!


    Reference: http://www.verstedenpapier.nl/winkel/enter.html?target=Vuiln...
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Allemaal hartelijk dank, ik denk dat alle antwoorden juist waren maar trekbandzak vond ik gewoon het best in de context passend

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: trekbandzak
22 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zakken met stropsluiting


Explanation:
Een ander voorstel, maar ik weet niet of het past in je tekst.

--Ann

Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155