KudoZ home » English to Dutch » Other

pursue major shifts

Dutch translation: grote veranderingen nastreven in de manier waarop ze zaken doen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pursue major shifts
Dutch translation:grote veranderingen nastreven in de manier waarop ze zaken doen
Entered by: Jos Essers

13:17 Aug 13, 2002
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: pursue major shifts
Change is the challenge of our age. Never before have the factors of magnitude, momentum and complexity converged to inpact our lives and our world. Today in every aspect of business, the rate of change is speeding up. In order to succeed, companies need to continually pursue major shifts in the way to do business. The challenge is to modify your organisation to be a winner in the game of change - easier said than done
Renate van den Bos
grote veranderingen nastreven in de manier waarop ze zaken doen
Explanation:
Binnen het bedrijfsleven wordt gesproken over continue veranderingsprocessen en veranderingsmangement.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-14 06:52:00 (GMT)
--------------------------------------------------

De groeiende vraag naar kwaliteit-, milieu- en veiligheidssystemen zal in de nabije toekomst zich nog verder doorzetten zolang het, in een steeds sterker concurrerende markt, noodzakelijk is om zich te onderscheiden door middel van verbetering van de bedrijfsprocessen.

Door de verdere professionalisering van de markt, zal de concurrentie heviger worden. Om deze concurrentiestrijd te winnen, zullen organisaties moeten streven naar een constante kwaliteitsverbetering.

ISO 9001 is bij uitstek het middel om tot etc etc
zie : http://www.iso-advies.nl



Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Bedankt! REnate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2grote veranderingen nastrevenKathleen Ferny
5grote veranderingen nastreven in de manier waarop ze zaken doen
Jos Essers
5...moeten bedrijven voortdurend streven naar belangrijke wijzigingen in de manier waarop...
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
...moeten bedrijven voortdurend streven naar belangrijke wijzigingen in de manier waarop...


Explanation:
is alvast een mogelijkheid.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
grote veranderingen nastreven


Explanation:
... moeten bedrijven voortdurend grote veranderingen nastreven/doorvoeren in hun manier van zaken doen...

Een vrij letterlijke vertaling die je misschien op weg kan helpen.

Succes ermee!

Kathleen Ferny
Belgium
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 33

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joeky janusch
1 hr

agree  Tina Vonhof
1 day12 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
grote veranderingen nastreven in de manier waarop ze zaken doen


Explanation:
Binnen het bedrijfsleven wordt gesproken over continue veranderingsprocessen en veranderingsmangement.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-14 06:52:00 (GMT)
--------------------------------------------------

De groeiende vraag naar kwaliteit-, milieu- en veiligheidssystemen zal in de nabije toekomst zich nog verder doorzetten zolang het, in een steeds sterker concurrerende markt, noodzakelijk is om zich te onderscheiden door middel van verbetering van de bedrijfsprocessen.

Door de verdere professionalisering van de markt, zal de concurrentie heviger worden. Om deze concurrentiestrijd te winnen, zullen organisaties moeten streven naar een constante kwaliteitsverbetering.

ISO 9001 is bij uitstek het middel om tot etc etc
zie : http://www.iso-advies.nl





Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Bedankt! REnate