KudoZ home » English to Dutch » Other

dialog continuity w/TC

Dutch translation: dialogen-draaiboek met tijdcode


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dialog continuity w/TC
Dutch translation:dialogen-draaiboek met tijdcode
Entered by: Herman te Loo

10:47 Aug 23, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
/ videoscript
English term or phrase: dialog continuity w/TC
Ik heb weinig ervaring met videoscripts. Kan iemand mij helpen met bovenstaande uitdrukking.
Het gaat om een conversatie tussen een geneesheer en een patient en elke paragraaf heeft een tijdsaanduiding. De dialoog begint dus op 00:00:00, paragraaf 1 op 01:00:18, paragraaf 2 op 01:00:51 enz. Er bestta wellicht een Nederlandse term om dit aan te duiden????
AAAmedical
Belgium
dialogen-draaiboek met tijdcode
Explanation:
w/TC betekent: with timecode. Met tijdcode', dus. Ik ben zelf filmvertaler, en deze tijdcodes zijn voor mijn vakgebied essentieel. Ze bieden de mogelijkheid om te bepalen hoe lang gesproken teksten duren, en hoeveel leestijd er dus voor de ondertiteling is. Dialogue continuity betekent dat het hier een script betreft met alleen de dialogen van de film (en dus geen camerastandpunten, handelingen enzovoorts).
Selected response from:

Herman te Loo
Grading comment
hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dialogen-draaiboek met tijdcode
Herman te Loo
1gespreksvoortgang met tijd(s)lijn
Jos Essers


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
gespreksvoortgang met tijd(s)lijn


Explanation:
Gokje

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dialogen-draaiboek met tijdcode


Explanation:
w/TC betekent: with timecode. Met tijdcode', dus. Ik ben zelf filmvertaler, en deze tijdcodes zijn voor mijn vakgebied essentieel. Ze bieden de mogelijkheid om te bepalen hoe lang gesproken teksten duren, en hoeveel leestijd er dus voor de ondertiteling is. Dialogue continuity betekent dat het hier een script betreft met alleen de dialogen van de film (en dus geen camerastandpunten, handelingen enzovoorts).


    eigen ervaring
Herman te Loo
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25
Grading comment
hartelijk dank