KudoZ home » English to Dutch » Other

qualified leads

Dutch translation: een gekwalificeerde lead


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:qualified leads
Dutch translation:een gekwalificeerde lead
Entered by: Bea Geenen

08:24 Jul 2, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Other
English term or phrase: qualified leads
I think it means potential clients. I cannot post the phrase in which it is used for reasons of confidentiality
sha
een gekwalificeerde lead
Explanation:
"Lead" betekent "klant" en is een term die ook bij verkoopstechnieken/-opleidingen in Nederland en België gewoon uit het Engels wordt overgenomen. "A qualified lead" is een potentiële klant waarover al informatie ingewonnen is (rechtstreeks of onrechtstreeks) en waarvan men, gebaseerd op deze informatie, beslist heeft dat hij eventueel interesse kan hebben voor het aangeboden product en/of in een positie is het te kopen (bv. het is nutteloos iemand te proberen overtuigen een huis in Spanje te kopen, als hij daartoe de financiële middelen niet heeft). Zie de onderstaande link. Het tegenovergestelde is "an unqualified lead".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-07-02 10:29:00 GMT)
--------------------------------------------------

Ongekwalificeerde leads worden vaak uit algemene databanken gehaald, zonder veel informatie over de klant. De volgende stap is dus het kwalificeren van de klant (zit er een potentiële klant in?), vaak gedaan door administratief personeel. Zo verkrijg je een gekwalificeerde klant. Pas dán begint in alle geweld het echte verkoopsproces :°).
Selected response from:

Bea Geenen
Hong Kong
Grading comment
Hier heb ik ook bevestiging van gevonden. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2serieuze potentiële klanten
Jan Willem van Dormolen
4een gekwalificeerde lead
Bea Geenen
4hot prospects
Kitty Brussaard


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
serieuze potentiële klanten


Explanation:
Standaardvertaling uit MS TM. Het zijn iets meer dan alleen maar potentiële klanten (dat zijn gewone leads), bij een qualified lead ruik je echt resultaat.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 46

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Inderdaad klanten waarvan verwacht wordt dat ze binnenkort tot aankoop overgaan (zie ook de links in mijn antwoord)
16 mins
  -> Dank je wel.

agree  Sindy Cremer
6 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hot prospects


Explanation:
Als je deze term 'compact' wilt vertalen kom je toch weer uit bij een anglicisme :-) In NL publicaties is dit een redelijk gangbare term, in ieder geval veel meer gebruikt dan het eveneens onvertaalde 'qualified leads'.

Hot prospects:. Mensen of bedrijven die bereid zijn te kopen en bij wie je op de ... Hot prospects. Warm prospects. Cold prospects. Leads. Jouw marktsegment ...
www.fontys.nl/.../voltijd/associate degree/2006 project 5/R...

Prospects worden verder ingedeeld in 'hot prospects' (daarvan wordt verwacht dat ze binnenkort tot een aankoop overgaan), gewone prospects en 'cold ...
www.xs4all.nl/~jan/Publicaties/Groei en marketing.htm


--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2008-07-02 09:07:17 GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook onderstaand link naar het NIMA marketing lexicon:

Bij DM wordt hierin de belangrijkste boodschap herhaald of wordt de lezer aangespoord tot actie. qualified leads Leads die positief uit de lead ...
books.google.nl/books?isbn=9001652344...

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een gekwalificeerde lead


Explanation:
"Lead" betekent "klant" en is een term die ook bij verkoopstechnieken/-opleidingen in Nederland en België gewoon uit het Engels wordt overgenomen. "A qualified lead" is een potentiële klant waarover al informatie ingewonnen is (rechtstreeks of onrechtstreeks) en waarvan men, gebaseerd op deze informatie, beslist heeft dat hij eventueel interesse kan hebben voor het aangeboden product en/of in een positie is het te kopen (bv. het is nutteloos iemand te proberen overtuigen een huis in Spanje te kopen, als hij daartoe de financiële middelen niet heeft). Zie de onderstaande link. Het tegenovergestelde is "an unqualified lead".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-07-02 10:29:00 GMT)
--------------------------------------------------

Ongekwalificeerde leads worden vaak uit algemene databanken gehaald, zonder veel informatie over de klant. De volgende stap is dus het kwalificeren van de klant (zit er een potentiële klant in?), vaak gedaan door administratief personeel. Zo verkrijg je een gekwalificeerde klant. Pas dán begint in alle geweld het echte verkoopsproces :°).


    Reference: http://www.beterengels.nl/vertaling.htm
Bea Geenen
Hong Kong
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Hier heb ik ook bevestiging van gevonden. Bedankt!